NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 5
maakas
04.01.2011 18:11
jutt on jumala õige!
Belle
04.01.2011 18:14
iserahastamis süsteemiga võidaksid need parteid, kellel on rohkem liikmeid. Ise olen Rohelite toetaja aga samas selle partei rahaline seis on teistega võrreldes nii võrd väike, et ta ei suuda Keski ja Reformi reklaamindusega üle lüüa. Kõige õigem oleks valimiste ajal välja anda riiklikult erapooletu valimisajakiri kus kõigile erakondadele antakse võrdne arv lehekülgi oma platvormide esitamiseks ja sealjuures keelustada teiste parteide mustamise. Ajakiri saadetakse siis igale valijale koju. Siis valija ise otsustab, milline platvorm just talle meeldib-- kes toetab rohelist eluviisi, kes astmelist tulumaksu, kes seda ja kes toda, jne....
04.01.2011 18:18
tõeline eestlane boikoteerib 2011 valimisi!
04.01.2011 18:20
rohelistel ju raha küllaga, need said ju 86 miljonit
boikott 2011 valimistele!
04.01.2011 18:21
mis erapooletusest sa räägid ja ajakirjast, kui isegi president pole erapooletu!
kuid jah, rahvas ei peaks rahastama parteide kassasid.
refil veel lisaks ka rahva raha ja energia raha ja palju muud. kesikutel, kas on,või ei ole, kes seda teab, rohelised on refi tallaalused.nagu irl partei!
need võiks juba kokku üheks parteiks panna, muidu mängvad siin demokraatiat!
Martin Malm
04.01.2011 18:21
jutt õige, paraku ei loobu need parteide nimelised moodustised eales eelarverahast, niisamuti, kui riigikogujad oma kuluhüvitistest
04.01.2011 18:25
Oleme siin meestega täitsa nõus, et parteid peaks ise hakkama saama
samas võiks ka erso oma programmidega end ise elatada, sõdurid võiksid endale relvad ikka lahingus hankida, mitte juutide almusest elama, inimesed võiksid elada oma palgast ostetud korterites, majades, mitte pankadelt almust kerjates.
ja lõpetuseks, president võiks resideeruda oma majas, mitte venelase suvilas kadriorus.
tt
04.01.2011 18:25
Raha peaks erinevatest ilmakaartest võrdselt tulema, siis probleemi pole, saldo 0.
rix
04.01.2011 18:25
Üle pika aja ka üks korralik artikkel.100%nõus tõstatatud probleemiga ja esimese kahe kommentaariga aga kolmas komm(TEADJA)on täielik loll.Tänu sellistele teadjatele meil ongi selline valitsus ja linnavõim,vähemalt Tallinnas sest vene inimene teab ainult ühte nägu j akäib seda valimas.
Eugen Veges
04.01.2011 18:26
Vaatamata sellele, et erakondade nimekirjad koosnevad kümnetest tuhandetest inimestest, on nende seisukohtade kujundamises kaasarääkijate osa suhteliselt madal. Küsitlused kinnitavad, et erakonnas toimuvaga on kursis umbes 10% parteilastest. Erakondadel puudub seega side rahvaga – sellised parteilastest koosnevad valitsused jäävadki rahvast kaugeks.
Liidrid paistavad aga sellist passiivsust nautivat – pole vaja palju pingutada oma seisukohtade elluviimiseks, samas jätkub piisavalt ressursse, sealhulgas inimressurssi, mida vajadusel valimisvõidu saavutamiseks mobiliseerida.

Sellist «demokraatiat» põhjustab erakondade praegune rahastamine. Nende rahaline sõltumatus – riigieelarvest ja sponsorlusest tagatud tulubaas – võimaldab praktiseerida nn erakondade tagatubadele rajatud demokraatiat.

Liikmemaksude väike osakaal eelarvetes pärsib demokraatiat. Kui jätta erakondade finantseerimine muutmata, jääbki ühiskonnas toimima nn butafoorne demokraatia. Ühiskondlike organisatsioonide – sealhulgas erakondade – rahastamine peaks olema rajatud just liikmemaksudele ja ühistegevusest teenitavale tulule. Riigieelarvest ja sponsorrahadest finantseeritud tegevus ei ole efektiivne, tulemus on kaugel oodatust: valitud kaugenevad valijatest, inimkapitali efektiivsus jääb vähese kaasamise tõttu madalaks, demokraatia olematuks.

Ühiskondlike liikumiste rahastamine riigieelarvest eeldaks suure osa elanike kokkulepet. Praeguse rahastamise poolehoidjate arv on aga tühine. Miks peakski erakondlikku tegevust eelistama teistele rahvaalgatuslikele liikumistele? Elanike usaldamatus (uuringutulemused seda aga näitavad) erakondade vastu seab kahtluse alla isegi nende vajalikkuse demokraatias.

Parteide rahastamist riigieelarvest põhjendavad asjaosalised ise sellega, et nii välditakse korruptsiooni. Kui raha ei anta, ähvardatakse see koguda illegaalseid teid kasutades.
Demokraatia mängimine ja butafooriaga uhkeldamine läheb ühiskonnale kalliks maksma. Sotsiaalsed pinged jätkavad kasvamist.
04.01.2011 18:28
MIDA MEIL ON KAHETSEDA? MEIL EI OLE KELLEGI POOLT VALIDA!
ÄRA MINE VALIMA! vaid valimisi boikoteerides saame me poliitikutele anda märku valimissüsteemi muutmise vajadusest! esindusdemokraatia on oma aja ära elanud. me nuumame pakse valelike poliitikuid kes ei seisa mitte meie õiguste eest, vaid oma enda mugavuse eest. ÄRA MINE VALIMA! sest muudmoodi me seda jama ei kõiguta. BOIKOTT 2011 VALIMISTELE!
SEST kui me läheme valima, siis pärast öeldakse, et tegu oli rahva sooviga. BOIKOTEERIDES 2011 valimisi anname me selge märgi, et oleme tüdinenud sellest vargapundist. KAS VALIMA MINEMINE ANNAB MULLE PÄRAST ÕIGUSE KRITISEERIDA? ja kes mu kriitikat kuulab? JA ÄRGE HIRMUTAGE MIND igasuguste venemeelsete jms võimule tulekuga. Hoopis teie peaksite hirmunud olema ja mõtlema, et mis te valesti olete teinud. EI 2011 VALIMISTELE!
MINA NENDEL VALMISTEL EI HÄÄLETA!ja ärge uskuge neid kes kutsuvad teid valima. nad on petturid ja just needsamad isikud kes on mures oma sooja koha pärast!
hr.reformarid
04.01.2011 18:29
on omaarust väga kavalad. Võtavad meie taskust häbenemata ja pesevad nüüd rahareformiga ka palju "musta" raha valgeks. Egas muidu kottide viisi deklareerimiskohustuseta alla 100 000 kr EUR-ks ei vahetata. Ja siis ise imestavad süüdimatult, ei iial ei oleks uskunud, et rahval on nii pslju sularaha käes?! Tõesti, tõesti, ka teie olete rahvas. Olete tõeliselt rahva usalduse kaotanud, aga te ei ole seda veel mõistnud. Igal "Mihklil" on oma oinapäev. Me lubame teil rahulikult ja ennastimetlevalt kuristikku kõndida...
juunius
04.01.2011 18:31
kõik parteilased tuleks rongi peale panna ja venemaale tagasi anda sõltumata sellest, mis värvi nad on. parteilisus on erinevat tüüpi ajukahjustuste ühine tunnus. parteilaste varad tuleks riigistada, nende nimed kirikuraamatutest kustutada. maale, mida on tallanud parteilase jalg, tuleb viis aastat järjest soola külvata ja seda võib kasta ainult pühitsetud veega.

saagu ise hakkama? maksu alla tuleb need raiped panna!
vahelehõige
04.01.2011 18:32
iserahastamis süsteemiga võidaksid need parteid, kellel on rohkem liikmeid. Ise olen Rohelite toetaja aga samas selle partei rahaline seis on teistega võrreldes nii võrd väike, et ta ei suuda Keski ja Reformi reklaamindusega üle lüüa

Riiklikku toetust saavad vaid Riigikogus esindatud parteid. Kuidas siis Rohelised (suht uued tulijad) üldse Riigikokku said ???
kade eestlane
04.01.2011 18:35
Etma pooldaks riigipoolset rahastamist, aga see väldib siiski odava rahaga erakonna ülesostmist. Riigilt saadud rahaga saab lahedalt ära elada, kui osatakse.
04.01.2011 18:35
Valimine kindlasti pole kohustuslik. Põhiseaduse (PS) § 54 selline käsitlemine on kaunikesti punnitatud. Ma ei tea aga ma kardan küll, et ilma valitsuseta riik nüüd kohe ei lakka olemast.

PS § 41 ütleb, et igaühel on õigus jääda truuks oma arvamusele ja veendumusele. Kedagi ei tohi sundida neid muutma.

Valimistel mitteosalemine on ka veendumus.

PS § 56 ütleb, et kõrgeimat riigivõimu teostab rahvas hääleÕIGUSLIKE kodanike kaudu.

Selgelt öeldud, et valimine on õigus mitte kohustus.

PS § 60 sätestab, et riigikogu liikmed valitakse VABADEL valimistel.

Vabade valimiste printsiip tähendab seda, et on täielikult valija otsustada kas ta valib või mitte.

Suure hulga kodanike valimistel mitteosalemine näitab valijate ükskõiksust ja protesti. Seda mitteosalemist muideks nimetatakse absentismiks.
04.01.2011 18:43
valitsusele oleks jah kasulik,et rahavs valima ei läheks,
siis tuleb õhtuks sinu hääl elektroonilise valimise teel vajalikule erakonnale!!!
04.01.2011 18:45
Erakonnad peaks üldse ära kaotama ja valimiseelset infot peaks haldama mõni neutraalne riiklik ja võrdustav teabekanal.

Teabekanali väljundid oleks näiteks interneti portaal ja meediakanalid, kus iga valitav üksikisik saaks võrdse võimaluse tutvustada enda visioone ja ideid.
Näiteks internetiportaalis oleks igal kodanikul võimalik teha oma konto, mis sisaldab kõiki poliitilisi vaateid, tuleviku suundi ja mineviku kriitikat. Sedasi oleks poliitiline reklaam mustvalges trükis ja reklaami kvaliteedi määraks trükitud teksti sisu.
Igasugune poliitreklaami edastamine kolmandate osapoolte läbi oleks kriminaliseeritud.

See tekitaks olukorra, kus tulevased riigijuhid peaks pingutama just mõttetööga, et võluda valijaid. Ei aitaks enam see, et kui ajuvabadust edastada võimalikult värviliselt ja palju, siis hüpnotiseerib see massid.
See, et hetkel raisatakse kümneid miljoneid ajuvabale kuulutamisele "võid kindel olla!" või "aitab!" on absurdne.
Valitsema saab hetkel see, kes lihtsalt rohkem raha ajuvabaduse röökimise peale kulutab. Sisukate ja selgesõnaliste ideedega inimesed ei saa lihtsalt ennast rahvale väljendada, kuna nende kogu tasakaalukas sisukus jääb vastaste sisutu röökimise ees varju. Sisutut röökimist praegused valimistingimused aga just soodustavad.
Kujutan ette, et mõnesaja aasta pärast isegi ei usuta, et valimised käisid kunagi taolise absurdse meetodi järgi.

Seega pooldan ise ka 2011 valimiste boikoteerimist.
Juhul kui piisavalt inimesi ei lähe valima, siis kuulutatakse valimised kehtetuks ja ei saa moodustada valitsust.
See tekitaks ometi olukorra, kus rahval on võimalik jõuliselt peale suruda enda soovid.
See on praegu selge ja avalik rahva soov, et praegused valimistingimused on kuritegelikku elementi soodustavad ja seega vastuvõetamatud. Poliitikas võimutsevad inimesed reageerivad ainult aga viimases hädas konflikti jõule, mitte heatahtlikult rahva soovidele ja seega muutubki valimisseadus iga aastaga absurdsemaks.

Valimisi boikoteerides ei ole te anarhistid, ega protesti valitsuse kui üldise institutsiooni vastu. Valimist boikoteerides avaldaksite enda pahameelt just valimistingimuste üle. Praegused valimised on loodud kõigest kindlustamaks olemasolevat võimu, mitte pole inimestele soodustatud vabadus valida enda valitsejad. Valimistingimused on need, mis on tekitanud olukorra, et valitsus dikteerib rahvale, mitte rahvas valitsusele.

Pole vaja vägivallaga kuritegelikku valitsust kukutada. Piisaks ainult sellest, et lõpetatakse rahva poolt praeguste võimurite ja nende loodud valimissüsteemi toetamine.
Seega boikott ja uute valimistingimuste loomine on hetkel käegakatsutav lahendus normaalsele elule.
Toitsu
04.01.2011 18:45
Muidugi,miks peame meie parteitud toetama kõike parteisid,kus nad laristavad meie rahasid oma suvepäevade ja muude jamade tarbeks.Las parteiliikmed ise maksavad ja oma parteid toetavad.
To teadja
04.01.2011 18:48
Kesksigala liige jah?
Muidugi ärge eestlased valima minge,tiblad niikuinii valivad pekinäo,mida vähem eestlasi valib muud seda parem eks.

Kõik eestlased peavad minema valima ja kindlasti mitte tiblade jooksupoissi
1 2 ... 5
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

RAHVA HÄÄLE TOP

Viimased uudised

VAATA JA KLIKI
debug