NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
07.09.2017 16:08
Poliitikute vaated, arusaamad, ettepanekud, tegevused on nii rumalad ja madalad, et sellise lävendiga ei pääseks nad isegi kutsekooli mitte. Kui Toomkünkale saamiseks peaks enne läbima IQ lävendi, siis jääks seal read suisa nii hõredaks, et poleks sügissel isegi kedagi valima minna :-D
07.09.2017 16:35
Artikli autoriga 100% nõus. Muudkui keelaks ja käseks, kas see ongi valitsuse tase??
    08.09.2017 14:44
    Ilmselt on paljud meie poliitikutest saadetud gümnaasiumi lapsepõlve pikendama ja mittemidagi tegema. Sest selleks, et tööd teha, tuleb oskused omandada. Oskustöötajad meil on, aga oskusametnikke ilmselt mitte.
07.09.2017 16:49
Seljuhul saavad õpsidest samasugused äraostetavad nagu meil poliitikud ja muud valedel ning alatutel võtetel staarsusserdajad ja süüdimatud aferistid! Lapsevanemad hakkavad õpetajatele altkäemaksu pakkuma, et lapse lävend 3,75-ndale "levelile" upitada
07.09.2017 16:51
Rääkimata hindamisjuhendist on ka tööde tase erinev ning ka sama kooli kahe õpetaja keskmised hinded erinevad. Kuna olen käinud ka "eliitkoolis" ja tavakoolis, sain aru, et keskmine hinne üksi ei näita midagi. Hea näide on medalitega lõpetanud. Minu lennus oli 100 inimese peale 1 kuld ja 3 hõbedat. Ühes Mustamäe koolis said pikka aega aga kuld-või hõbemedali üle kolmandiku õpilastest. Või siis minu klassi emakeele hinded olid pea kõigil 4 või 5, humanitaarklass pidi oma õpetajaga pingutama, et saada isegi kolme. Kui tahetakse kuidagi sunniviisiliselt inimesi kastidesse panna, siis võiks kasutada mõnda ausamat näitajat.
07.09.2017 16:58
a mina leian et gymnaasiumi ja bakaharidus on ylehinnatud. Yli raske on leida mingit spetsialiste. Seevastu igasugu sotsiolooge, 2rijuhte ja muid sellised on ikka p2ris palju. Leian et gymnaasiumisse l2vend peaks olema ikkagi eksamitulemuste alusel. Mul oli klassi6de.. kirjutas matas koguaeg maha kontrollt88de k2igus... hinded viied. Kui eksam oli k2es siis oli ka puuks =). K2is vist korduseksamil et oma kahe 2ra parandada.

Meil on ministriks Sotsinovski. K2is heas koolis (Reaalkool), l6petas ylikooli ja ta on noh..kuidas 8elda... miks ka mitte proovida m6ne maardu kutsekooli vennaga?
07.09.2017 17:16
alles gümnaasiumis. Niiöelda, aru tuleb pähe, et on vaja haridus omandada. Põhikoolis sageli veel nii ei mõelda. Nii et need lävendid kehtestagu need pooletoobised poliitikud endile. Nemad on meie riigi peesse keeranud!
07.09.2017 17:18
Kas selliste ettepanekute autorid paneksid ka oma lapsi kutsekoolidesse õppima? Vastus- kindlasti mitte.
07.09.2017 17:54
Enne keskmise hinde paikapanekut peaks ära lõpetama nõudmise, et tunnistusel ei tohi aasta kokkuvõte hinne olla 2. Selle asemel, et teha järeltöid, järel-järel-töid ja kevadist järelõpet ja järelõppe-õpet augustis, kus õpetaja lõpuks ikkagi peab selle 3. välja panema, paneks hinde, mis tegelikult kajastab õpilase teadmisi (ja tahet). Kahemehel pole gümnaasiumi asja. Praegu aga istuvad lapsepõlve pikendajad nagu õiged mehed gümnaasiumipingis ja jätkub sama järeltöö, järel-järeltöö...
07.09.2017 22:33
See kriminaalide kogum-keskerakond on ise harimatuid täis, sellepärast tahavadki teisi riigikodanikke ka endi tasemele alla kiskuda.
Keskerakonnal häda mõistuse pärast ja eks seda ole ka nende võimuladvikusse roninud tegelaste tasemest näha
08.09.2017 08:08
Selline süsteem annab õpetajale võimaluse hinnetega manipuleerida. Kui õpilane ei meeldi, siis paneb õiglase 4 eest hoopis hindeks 3. Merivälja koolis nii tehakse.
08.09.2017 08:17
VAIKSELT LIIGUME TAGASI ENSV ..---KORRA JUURDE ?
08.09.2017 10:07
kuna mõtlemisvõimetule repsile nõukogudeaegne keela-käsen-suunan elukorraldus meeldib, siis võikski ta suunata vastavalt oma kutseoskusele tegevusele, mida ta kompartei, oi vabandust-riigi tähtsate isikute, arust kõige paremini valdab...seda, et noh iive on meil madal või nii...
08.09.2017 10:47
Põhimõtteliselt autoriga nõus. Aga sellisel juhul tuleks põhikooli lõpus teha samuti midagi riigieksamitele sarnast, sest lihtsalt keskmine pole mingi näitaja. Tugeva kooli kolmeline võib tõepoolest nõrga kooli viielisest peajagu üle üle olla. Aga eks siin on teisigi "agasid", poisid tihti alles gümnaasiumiosas "ärkavad" :)
08.09.2017 13:47
Loomulikult, kui vaja kedagi materdada, siis kohe hakkame nõuka ajaga hirmutama. Artikllis olnud võrdlus aga näitab autori enda demagoogilist harimatust ja analüüsivõimetust - paneb ühest kooliastmest ülemineku ühte patta tööle suunamisega?!? Ja kui rääkida nõuka ajast ausalt, siis ikka asi oli paigas - kui võimed ei küündinud, siis kellegile "kingitusi" ei tehtud ja õpilased teadsid, et tuleb õppida ja pingutada, kui oli soov edasi jõuda. Tänapäeval aga vegeteerivad põhikoolis, sest teavad, et saavad gümnaasiumisse ka õppimata, gümnaasiumis "lustivad" edasi, sest teavad, et kuhugi kõrgkooli nad kindlasti vastu võetakse (pearaha süsteem). Jah, elu polegi õiglane ja ei saa ka kunagi olema, sest alati keegi tunneb, et talle on tehtud liiga. Kuid just mingigi kriteeriumitepõhine raamistik (süsteem) annab võimaluse tasakaalukamaks õigluseks - kinnitatud lõpueksamite raskustase kõikides põhikoolides ning eksamite keskmise järgi ka lävendi täitmine gümnaasiumisse. Siis pole ka vahet, mis koolis see toimub, sest eksami sisu on kõigis sama. Seega lävendipõhine gümnaasiumisse pääsemine on õige mõte, mida edasi arendada. Ehk siis hakkavad noored ka juba põhikoolis õppima, pingutama, vastutama. Koolis ei käida lõbu pärast, vaid õpitakse, et elus edasi jõuda.
08.09.2017 16:14
Nõuka ajal suunati tõesti ülikooli lõpetanuid töökohtadele, kus oli spetsialiste puudu. Paremate hinnetega hinnetelehte omanud üliõpilased said ise valida . Oleks ometi ka praegu nii, et lõpudiplom garanteerib töökoha oma riigis!
    08.09.2017 16:24
    garanteerib töökoha siin riigis vaid tutvus.
    10.09.2017 08:31
    nõuka ajal ei mindud ka haridust omandama lihtsalt selleks, et mingi paber oleks taskus
    10.09.2017 08:38
    Teisest küljes, sisekaitse akdeemia, töökoht garanteeritud, suvalisel humanitaarteaduste bakal ka: õpetajatest on puudus, TÜ med teaduskon, kaheldav, et töötuks jääd... Samas õpetatakse ka igasugu paska nagu avalik haldus, mille nimigi ütleb et õppur sooviks mitte midagi teha ja kellegi rahakotil avalikult hallates vegeteerida
08.09.2017 17:27
Kui segakoole ei likvideerita ,siis pole millegist kasu .Treffner oli kunagi poistekool ja poisid oppisid .Kui tehti segakool,siis oppisid tydrukud ,poisid aga pyydsid tydrukute pilke pyyda ja hakkasid rumalusi tegema,et pilke pyyda ,sest tydrukute tuupimisega ,nad ei suutnud voistelda .
09.09.2017 00:45
no sellise "idee" välja käinud haridusminister peaks kohe kiiresti tagasi astuma...või kui ta seda ise ei tee siis kohalt maha võetama...
09.09.2017 11:00
Nõukogude ajal suunati kõik peale ülikooli lõppu tööle sinna, kus partei pidas sind kasulikuimaks

Päris nii loll ei tohiks olla isegi arvamuslugu kirjutades ja hoolimata sellest, et konstitutsiooniliselt ongi igaühel õigus olla just nii loll kui tahab.
09.09.2017 14:44
Poegib hästi!
10.09.2017 18:34
Oot-oot, mis siis kutseharidusel viga on? Inimene saab vähemalt kutse, tavagümnaasiumist tuleb lihtsalt näiliselt haritud inimene, kellele ei ole mitte kõik uksed valla ja mitte mingisugust ettevalmistust töööturule..
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

RAHVA HÄÄLE TOP

Viimased uudised

VAATA JA KLIKI
debug