NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teata sellest moderaatoreid vajutades linki "Teata sobimatust kommentaarist"!
Asud TOP'i lehel, kuhu koondatakse toimetaja ja kasutajate enim hinnatud kommentaarid.
Kasutaja valik
Raimo
19.08.2012 18:58
Ja milles need lapsed süüdi on, kui neil kodus väike vend/õde kasvamas on? Lasteaed on siiski olemas esmajärgus laste arendamiseks nii tegevuse kui ka suhtlemise näol.
Teiseks, see kui linn ei suuda pakkuda lasteaia kohti, siis milles riik süüdi on?
8 vastust
Vasta
apoliitiline
19.08.2012 19:05
Kuid niipalju tean, et Tartu lasteaedade olukord tunduvalt kehvem kui Tallinnas.
Ja mis erakond on seal v6imul ???
Lasteaedade probleem tuleb lahendada riiklikul tasemel - nii laste arv, kui ka palgapoliitika.
Vasta
konstanteerib
19.08.2012 19:26
Loomulikult, kui kellegil midagi puudu on, siis esimese asjana leitakse, et kellegilt teiselt peaks midagi ära võtma. Nii normaalne.
Äkki leiaks ISE lahenduse? Ja jätaks esialgu teised rahule?
Vasta
crissu
19.08.2012 19:38
Arvan, et väga kehva olukord milles oled. Aga kui õigesti aru sain, siis sulle pakuti lasteaiakohta, ainult et kaugel? Jah, loomulikult on see ebamugav last kuskile kaugele vedada, aga paljudele ei pakuta isegi sellist võimalust. Peab olema õnnelik.
Teiseks. Siin on varem käinud läbi sama teema. Vanemad, kes uue lapse äsja sünnitanud panevad vanema lapse lasteaeda kodus olemisest hoolimata seetõttu, et kui nad seda ei teeks, kaotaksid nad oma järjekorra. Miks peaksid teised emad sellega riskima, ainult seetõttu,et sinul on ebamugav???
Ja sa pole jutus maininud. Kas sul on auto??? Jääb mulje, et on. Siis pole ju mingit probleemi last kaugemale viima. Tead, kui palju on vanemaid, kellel pole autot ja pole võimalik ka seda soetada. Samas kui lasteaed ja töö jäävad tunniajase sõidu kaugusele. Tean ühte naisterahvast kes veab trollide ja bussidega ühte last lasnamäele, teist last õismäele, ise elab mustamäel. Nii et, ära virise!
Vasta
kk
19.08.2012 19:26
Uskumatu, millise maailmapildiga kitsarinnaline ja naiivne inimene selle jutu on kokku kirjutanud.
Vasta
pede
19.08.2012 19:29
kottige aga jah lapsevanemaid, siis vingute , et rahvaarv väheneb, kottige parem riigivargaid, kilekoti brigadiire ja isamaalitse
Vasta
L.
19.08.2012 20:08
Lugejal oleks nagu esmapilgul mõistlik jutt: sa oled beebiga kodus, milleks sulle vanemale lapsele lasteaiakoht. AGA minul on see tee läbi käidud. Hoidsin last kodus kuni ta sai 5 aastaseks ja proovi nüüd ette kujutada: tema sotsiaalse lävimise oskus oli nii väike, et esimesel aastal ei nõustunud ta ei piitsa ega präänikuga lasteaeda ilma minuta jääma. 6 aastaselt jäi ainult kuni lõunauneni, nüüd seitsmeselt sai just seetõttu koolialgus edasilükatud. Lihtsalt niikaua kodus olnud laps on ema külge nii kinni kasvanud, et tõsiselt traumeerimata pole võimalik teda kuhugi saata. Saab näha, kas ja kuidas ta nüüd septembrist 7 aastasena aias käima hakkab, mina teen omalt poolt kõik, et käiks nagu kõik teised lapsed, pika päeva.
Seega: ma ei poolda 1,5 aastaste sõime saatmist, aga ma ei ole nõus ka sellega, et kui ema ei tööta või on beebiga kodus, siis lapsele aiakohta ei saa. Lasteaed on väga vajalik sotsiaalsete oskuste arenemiseks.
Anzip II jutt on hoopis vale: Kui sissekirjutus on Tallinna, siis laekub ka üksikisiku tulumaks Tallinna, isegi kui tegemist on "fiktiivse sissekirjutusega ". Seega nende "fiktiivse sissekirjutusega" kodanike tulumaksust oluline osa laekub Tallinna, mitte aga lähivalda.
Lähivaldades on ilmselt lihtsam lasteaia kohta saada, mistõttu tundub mõttetu end fiktiivselt Tallinna sisse kirjutada , et panna oma laps suhteliselt lootusetusse järjekorda, selle asemel, et lähivallas reaalset lasteaiakohta taolteda.
Vasta
nõmmekas
19.08.2012 19:48
No Nõmmelt Mustamäele last lasteaeda viia pole küll eriti suur tragöödia! Lasnamäele, see on teine asi.
Vasta
jusss
19.08.2012 18:59
Ja poleks vaja neid sauna pesema ka lasta ,las haisevad !
crissu
19.08.2012 19:38
Tubli! Ütles just kõike seda, mida tahtsin öelda. artikkli autor on väääga enesekeskne inimene.
Vasta
triibu
19.08.2012 22:37
Autor kirjutas ju alla 3 aastastest lastest, s.t 1-2-aastastest. Ja sinnamaani EI VAJA küll ükski laps omavanuste seltsi või kollektiivi arendavat jõudu. 3aastaseks saamiseni võiks laps kenasti kodus olla, eriti kui ka imik peres - ei too viirusi kollektiivist koju.
Vasta
nops
19.08.2012 18:53
misasi see vanematoetus on? vanemahüvitist ikka...
Vasta
to Anzip ll
19.08.2012 19:31
Ära aja riigi ja linnaraha euroabidega sassi- viimased on sihtotstarbelised ja nendega saab midagi ehitada, või ettevõtluse alustamist toetada, aga mitte palkade, pensionite ja lastetoetustele kulutada. Mis aga riigi-linna rahakotti puudutab, siis vaesuse ümber jaotamine pole veel kedagi rikkaks teinud.
Vasta
mitme lapsega
19.08.2012 20:31
Ettepanekul on jumet. Kas seda asja just nii täpselt korraldada, aga midagi võiks ette võtta küll. Pole selle sotsiaalsusega asjad nii pahad nagu üritatakse väita, omast käest tean, et ka kodus kasvanud ja lasteaias mitte päevagi käinud lastel pole mingeid probleeme olnud ei sotsiaalse suhtlemise ega ka arenguga. Tublid, hakkajad lapsed ja koolis oivikud. Sellisel kujul nagu meie lasteaiad on, kasvatajaid vähe, hoidjaid vähe, liiga suured rühmad,
pole just kõige paremad laste arengu igakülgseks arenguks. Kellel vähegi võimalik on, võiks oma lastega ise tegeleda nii kaua kui vähegi võimalik.
Lugeja: need, kellele riik vanematoetust maksab, ei peaks lasteaiakohta saama
Raimo
Teiseks, see kui linn ei suuda pakkuda lasteaia kohti, siis milles riik süüdi on?
apoliitiline
Ja mis erakond on seal v6imul ???
Lasteaedade probleem tuleb lahendada riiklikul tasemel - nii laste arv, kui ka palgapoliitika.
konstanteerib
Äkki leiaks ISE lahenduse? Ja jätaks esialgu teised rahule?
crissu
Teiseks. Siin on varem käinud läbi sama teema. Vanemad, kes uue lapse äsja sünnitanud panevad vanema lapse lasteaeda kodus olemisest hoolimata seetõttu, et kui nad seda ei teeks, kaotaksid nad oma järjekorra. Miks peaksid teised emad sellega riskima, ainult seetõttu,et sinul on ebamugav???
Ja sa pole jutus maininud. Kas sul on auto??? Jääb mulje, et on. Siis pole ju mingit probleemi last kaugemale viima. Tead, kui palju on vanemaid, kellel pole autot ja pole võimalik ka seda soetada. Samas kui lasteaed ja töö jäävad tunniajase sõidu kaugusele. Tean ühte naisterahvast kes veab trollide ja bussidega ühte last lasnamäele, teist last õismäele, ise elab mustamäel. Nii et, ära virise!
kk
pede
L.
Seega: ma ei poolda 1,5 aastaste sõime saatmist, aga ma ei ole nõus ka sellega, et kui ema ei tööta või on beebiga kodus, siis lapsele aiakohta ei saa. Lasteaed on väga vajalik sotsiaalsete oskuste arenemiseks.
Triin
Lähivaldades on ilmselt lihtsam lasteaia kohta saada, mistõttu tundub mõttetu end fiktiivselt Tallinna sisse kirjutada , et panna oma laps suhteliselt lootusetusse järjekorda, selle asemel, et lähivallas reaalset lasteaiakohta taolteda.
nõmmekas
jusss
zhest
19.08.2012 19:38
Tubli! Ütles just kõike seda, mida tahtsin öelda. artikkli autor on väääga enesekeskne inimene.
triibu
nops
to Anzip ll
mitme lapsega
pole just kõige paremad laste arengu igakülgseks arenguks. Kellel vähegi võimalik on, võiks oma lastega ise tegeleda nii kaua kui vähegi võimalik.