
Vaatamata headele PISA testi tulemustele, on kahjuks tõenäoline, et pärast ülikooli maandutakse ikkagi kontorilaua taga, töötades üheksast viieni kellegi teise heaks.
NASA tegi kunagi uuringu, millest selgus, et kui esimeses klassis oli 95 protsenti lastest loova mõtlemisega, siis 12. klassi lõpus oli nendest samadest lastest loova mõtlemisega ainult 10 protsenti. Väga suur kukkumine, kuid just koolisüsteem ise ongi see, mis seda soosib.
Viimastel aastatel on üha enam räägitud vajadusest viia õppekavadesse ettevõtlusõpe, justkui aitaks see meie lastel saada tulevikus töövõtjate asemel tööandjateks. Suund on küll õige, kuid vaevalt aitab ühe õppeaine lisandumine õppekavasse kasvatada uusi ettevõtjaid, kes tulevikus meie riiki jõukamaks hakkavad tegema.
Paraku on koolisüsteem ise niimoodi üles ehitatud, et peame kedagi teist teenima. Olgu nendeks siis õpetajad, kellele on vaja kodutöö ära esitada, tähtajad, millest tuleb kinni pidada, või koolitunnid, kuhu peab jõudma minuti täpsusega. Kõik see soosib juba eos mõtlemist, et peame kellegi teise jaoks õigeks ajaks midagi ära tegema. Mõelge, mis saab, kui laps 12 aastat järjest niimoodi mõtleb!