Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
08.03.2018 22:24
no ma tõesti ei saa aru, mis sunnib mõnda inimest võõras rahakotis sobrama. igatsus Nõukogude Liidu järele?
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    09.03.2018 14:48
    Jõle häbi on.
    10.03.2018 17:21
    Palga avalikustamises pole ju midagi halba. Miks peaks seda käsitlema võõras rahakotis sorimisena? Või pole kellelgi palk ausalt, tööga, teenitud? Olen ka mõelnud sellele, et palgad võiksid olla avalikud just ettevõtte siseselt. Eriti aktuaalne on see riigifirmades. Seal lihtsalt kujunevad mingid onupoja ja sõbra suhted, mida maksumaksja rahaga turgutatakse. Ka erafirmas oleks see aus, sest sealgi on võimalik parem palk välja teenida valetamise, sügava koogutamise ja muu taolisega, mitte parema töötulemusega. Miks ei võiks samal alal töötavad inimesed erinevat palka saada? Muidugi võivad, aga see maksmine peaks olema põhjendatud ja väiksema palga saaja sellest teadlik, miks ta vähem saab. Avalikustamine võimaldaks muuta maksmise pisut ausamaks.
    15.03.2018 22:11
    Mis kasu on palga avalikustamisest, kui keskmine eestlane on nii rumal, et ei tea tänini miskit riigisektori palkade avaldamisest? Need on avalikud ju...
08.03.2018 22:46
Sest vastus on: KADEDUS.
08.03.2018 23:25
Aitab juba sellest ibas!Tooge ka siis ükskord näiteid,kus need soolised palgalõhed on?Kui sul on meesnõunik jalanõude jaoks ja naisnõunik riiete jaoks,siis ei ole need samad töökohad.Ametinimetus on mõlemal küll nõunik,aga tööd on täiesti erinevad ja ka tasu on siis erinev.
08.03.2018 23:34
Riigilt palka saavad inimesed + pensionärid. Eraettevõtete palgad on ettevõtte enda asi.
09.03.2018 01:48
Ebaedukas arvab ikka, et teistega võrdlemine teeb ta edukaks ja õnnelikuks. Ei tee. Palk on läbirääkimiste küsimus, kui sina olid nõus madalama pakkumisega, siis kes selles süüdi on? Kui muud pakkuda pole kui Maxima kassas kaupa piiksutada, siis tuleks eelkõige oma kvalifikatsiooni tõsta, mitte teiste rahakotti piiluda.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    09.03.2018 23:18
    kui ettevõtte kasumis, siis palk peaks tõusma? sama ka vastupidi - kui kasum väheneb, siis väheneb ka palk? ja kui firma kahjumisse jääb, kas siis oled nõus ka kahjumi kinni maksma?
    10.03.2018 02:40
    Palk ei peaks tõusma automaatselt pelgalt seetõttu et firma kasum suureneb. Küll aga peaks palk tõusma koos elukalliduse tõusuga (ka vanadel töötajatel, mitte ainult uutel) ja kui firma on suures kasumis, siis pole selle palgatõusu ärajätmiseks mingit vabandust.
    10.03.2018 12:49
    See kes ei jaga kahjumi riski ei oma õigust ka kasumi jagamisele. Palk on töötaja ja tööandja vaheline kokkulepe, kus üks pool osutab teenust ja teine pool tasub selle teenuse eest. Kogu tulem, olgu see kasum või kahjum, on ettevõtte omaniku vara ja õigus. Töölised hoidku oma näpud sellest eemal. Tahad kasumist osa saada, riski oma varaga samamoodi vagu ettevõtja.
    Mis palgatõusu puutub, siis alati võid ju läbirääkimistel nõuda, et palganumber seotaks tarbijahinnaindeksi vms. Isiklikult ma seda muidugi ei teeks - eesmärgiks see, et sissetulekute kasv võiks elu jooksul ikka pisut kiirem olla, kui lihtne inflatsiooni sabas püsimine.
    Teiste inimeste rahakotis sobramine on aga 100% kadeduse teema. Kuidas muutub sinu elu sellest paremaks või halvemaks, kui sa tead palju teised teenivad? Sinu teenistus sõltub ju ikka ja ainult sinust endast. Lõpetage teiste painamise kaudu enese upitamine!
09.03.2018 03:26
Täiesti õige et kõik palgad avalikustada - see pole kadedus!
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    09.03.2018 23:19
    sul on võimalus oma palk siin ja kohe avalikustada. nii, et..mis tööd teed ja palju teenid?
    10.03.2018 08:21
    Täitsa õige, palgad peaksid olema avalikud.
    Ja töökuulutused peaksid olema koos min palga tasemega või palgavahemikuga, muidu raiska niisama aega kandideerimisele, alles lõpus saad teada, et tööandja ei suudagi sinu soovitud numbrit maksta.
    16.03.2018 00:59
    selle mõtte realiseerumisega kaasneks karmid tagajärjed.
    - nõutaks palkade ühtlustamist(loe iga pudulojus peab saama samapalju kui eelmine mees kes mitte mingit piid ei viici pingutada)
    - kõik palgad ühtlustatakse (töötaja motivatsion enamaks kaob, tööandja huvi palka tõsta kaob sest siis peaks kõikide eelnimetatud lojustel ka tõstma)

    Sulle meeldiks sellises kohas töötada?
09.03.2018 05:06
ilus,ilus...aga mina lihtsalt ei taha et maailm teaks palju ma teenin. Lihtsalt ei taha oma elu avalikustada.
Aga et avalikuks...et kollektiiv nõuab...et ühiskond tahab teada....krdi nõukaihalus. Mingi seltskond tahab kõike teada.
Vabadus ikkagi üle kõige.
Ja kui see kamp tahab nende probleemide vasu võidelda siis kasutagu teisi vahendeid.
Krdi nuhid ja revolutsionäärid.
09.03.2018 06:33
Seaduse järgi ei saa tööandja palka avalikustada, kui kõik töötajad nõus pole. Samuti kui on avalik juba, siis ei saa kedagi võtta tööle, kes nõus pole avalikustama.
09.03.2018 06:48
Vabandust .Aga Norras ei ole koik palgad avalikud nii rumalat juttu pole motet ajada.
09.03.2018 09:06
Leian ka, et palgad võiksid avalikud olla. ja sektorite kaupa võiksid ka keskmised olla arvutatud seeläbi. see aitaks kõiki
palgaläbirääkimistel õiglasemat palka küsida ja ettevõtted peaksid arvestama, et ei saa nö. näo järgi määrata. nagu öeldud kasu saaksid kõik, naised ja mitte enam väga noored töötajad julgeksid ka paremat palka küsida teades, mis tase on.

tegelikult võiksid töötajad lihtsalt oma palgad avalikustada, seadusega pole tõõvõtjal mingit kohustust salatseda nagu mõni päev tagasi kirjutati.
    09.03.2018 10:13
    Tahad teada keskmisi palkasid, vaata Statistikaameti kodulehte. Kõik on olemas ja avalik. Pole mõtet viriseda, kasuta seda aega mõtlemiseks. See, palju su naaber teenib, sind ennast küll kuskile edasi ei aita.
09.03.2018 09:25
Nii palju inimesi , nii palju arvamusi!
09.03.2018 11:00
Võiks küll olla avalikud palgaandmed. Ja seda üldse mitte kadeduse pärast. Kõik me teame, et enamus inimesi saab meil liiga vähe palka, eriti võrreldes meie üldise hinnatasemega. Lähed palka juurde küsima, teeb ülemus sellist juttu, et oh, sina oled meil üldse peaaegu kõige kõrgema palgaga töötaja, teised saavad palju vähem, aga sina saadki juba rohkem, sest oled nii tubli. Aga ära sa jumala pärast teistele räägi kui palju sa palka saad, siis teised lähevad kadedaks, ja ma pean sul ka palka vähemaks võtma, sest kõigile me küll ei saa nii palju maksta... Mõtled töökoha vahetusele, vaatad töökuulutusi, enamik ei iitsata ka kuipalju nad kavatsevad palka maksta selle töö eest. Pakuvad sõbralikku kollektiivi, kaasaegset töökeskkonda, arenguvõimalusi jne. Halloo! Palju palka saab?
09.03.2018 11:12
Paneb kõik paika, mitte see, kui teame, mis naabri rahakotis peitub. Täielik pettus ja asendustegevus, et vaesuses virelevaid eestlasi rahustada. Ja üldse, nn Eesti ajal olid normaalsete meeste abikaasad kodused, kasvatasid lapsi, korraldasid teenijate tööd ja osalesid heategevuses või kirikukooris või käsitööringis. Miks nüüd peab pereema orjama kahe paari korralike saabaste raha eest kuus nii et ninast vesi tilgub? Midagi on meie ühiskonnas väga valesti!
09.03.2018 11:18
keskendu tööle ja oma asjadele Idioot .
09.03.2018 11:34
väga hea mõte!
teenin ise üsna hästi ja ei arva, et mõni mu muidu hea ja töökas kolleeg peaks vähem saama, sest nad on iseloomult häbelikumad ja ei julge rohkem küsida.
09.03.2018 11:46
räägitakse, et IT valdkonnas saadakse head raha ja summad milles "avalikult räägitakse" on ulmelised. 4 aastat olen IT valdkonnas tööl. Neto palk on mul varieeruv 1000-1200 EUR
09.03.2018 12:39
Ühe asutuse piires avalik palk vähendaks ehk küll palgalõhet, sest siis on kõigile avalik ka see, et palk sõltub soost, mitte tööst, aga probleem on selles, et sina ise võid ju oma palganumbrit avaldada küll, aga kaastöötaja oma sa välja öelda ei tohi. See on tema asi. Meie inimesed ei ole küll nii usaldusväärsed, et sellega riskida ja neid kuritegusid uurida. See aga, et Türi Maximas ja Tallinna omas on palgad erinevad, on ikka täiesti õiglane. Kordades erinevate klientide teenindamise eest peabki erinevat palka saama. Ühesugune palk saab olla ühesugust tööd tegevatel inimestel.
    09.03.2018 22:49
    mis erilised inimesed seal Tallinnas on
    10.03.2018 21:31
    to j
    Kindlasti ei ole erilised, ehk isegi mõned Türilt pärit, aga kuna nad teenindavad väga paljusid rohkem, peavad ka palgad olema vastavalt töö mahule. Suutsid sa aru saada?
    11.03.2018 19:07
    Kuule xxx. Kuidas need Tallinna Maxima kassapidajad rohkem kliente teenindavad kui Türi kassapidjad? Tallinnas on küll rohkem elanikke ehk siis kliente, aga seal on ka palju rohkem kaupluseid ja teeindatavate hulk laias laastus sama mis Türil. Mis palga avalikustamisse puutub, siis miskipärast kardavad avalikustamist alati rohkem palka teenivad inimesed. Milleks karta kui nad enda arvates selle õiglaselt välja on teeninud. Niikaua kuni töötajate palgad on alles numbrid ettevõtte töötajate palgalehel, niikaua pole tegemist kellegi teise rahakotis sorimisega. Teise inimese rahakotis sorimiseks muutuvad need numbrid alles peale palga välja maksmist. Räägitagu mida tahes, aga tegelikult pole vist sellist asutust, ettevõtet, organisatsiooni olemas kus suuremal või vähemal määral onupojapoliitikat ei ole. Palga avalikustamine aitab onupojapoliitikat kui mitte lõpuni vältida, siis vähemalt minimaalsena hoida.
09.03.2018 12:43
Mul on häbi, millise armetu palgakesega pean leppima oma hariduse, teadmiste ja kogemuste juures, sest kodu pole pealinnas ja vanus enam esimestes aastakümnetes. Väliselt püüan ikka väärikust säilitada, aga kui minust palju nooremad, keda ajuti õpetan ja juhendan ja nende eestki tööd ära teen, saavad võrrelda oma palganumbrit minu omaga, kaob tõenäoliselt neil igasugune lugupidamine minu vastu. Pole ma ju märganud, et koristajaist või majahoidjaist eriti lugu peetaks.
09.03.2018 13:43
tooks ühe näite. võtame ühe ameti, näiteks arhitekt.
töötab arhitektuuribüroos juba soliitses vanuses proua, on oma tööd teinud juba 20-30 aastat, on oma alal tunnustatud ekspert ja professionaal.
tuleb sinna tööle äsja ülikool lõpetanud noormees, ka arhitektiks.
kas see noormees peaks saama sama palju palka, kindlasti mitte, tal ei ole ette näidata seda kogemust, lojaalsust, pühendumist jne.
ehk siis, palgalõhet ei ole olemas, see on feministide väljamõeldis, ka samades ametites olnud inimesed ei saa saada sama palka, rääkimata siis erinevatest ematitest.
ala sama firma müüriladuja ja sekretär.
    09.03.2018 14:49
    mida sa selle sogaga tõestada üritad? Palgalõhe ON olemas - esiteks on "naiste ametid" vähemtasustatud - näiteks lasteaiakasvataja teenib 4x vähem kui prügiauto juht. Teiseks kiputakse ka niisama naistele vähem maksma. Mis puutub toodud näitesse, siis arhitektide tööhõivega on meil sedasi, et kui kedagi peale ülikooli lõppu kohe büroosse palgale võetakse, siis ta ikka peab geenius olema ja talle tuleb ka kõva palka maksta. Üldjuhul nad sebivad ikka aastaid peale lõpetamist õpipoistena või projektipõhiselt, ei maksa keegi neile palka.
    09.03.2018 22:54
    mine ära pensionile, ajad nii lolli juttu et jube. Kust krdi otsast su väide palgalõhet väljandab?

    algalõhe ON olemas - esiteks on "naiste ametid" vähemtasustatud - näiteks lasteaiakasvataja teenib 4x vähem kui prügiauto juht

    need täiesti erinevad asjad. Pole olemas 2 või rohkem 100% ühesugust inimest, kes teeksid kõike ühtemoodi. Palk vastavalt oskustele, kiirusele jne
    Või tahad öelda, et kui mul on 2 laotöölist, kellest üks tõstab 20 25 kilost kotti ära 1 tunniga ning teine 4 tunniga, siis peaks neil päevapalk sama olema? :)
    10.03.2018 02:42
    Kui sind häirib, et pead erineva võimekusega inimestele maksma sarnast palka, siis palun tee palk tulemuspõhiseks - keegi ei keela.
09.03.2018 14:55
on mingi asjaga või tegemisega seotud tagajärg.Kui tagajärg on samas mahus nii noorel,kui vanal siis,vastavalt tagajärjele saab noor sama noosi,kui vana..selgemast selgem..kui noor künnab põldu sama hagaralt ja hästi sama tulemusega,kui vana..miks mitte maksta töö eest samat palka...ei saa aru,kogemus maksab juhul,kui kogenum paremini teeb,sellest saan aru,kui samaväärselt teevad ,siis pole isegi jutustada siin vaja..sama palk...
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega