Lugeja: kaks lahendust vanade magalate parkimisprobleemidele – ühistutele rohkem võimu ja kõik parkimiskohad vabaturule

 (58)

Parkimine Mustamäel
Parkimine MustamäelFoto: Tiit Blaat

Mul on pakkuda mõned lahendused, mis leevendaks märgatavalt parkimisprobleeme vanades magalates. Üks variant on lubada parkimist vaid teatud tingimustel, mille täitmata jätmise korral tekib ühistul õigus pukseerida auto lähimasse suurde parklasse. Näiteks võiks ühistul olla õigus vedada maja juurest minema sõidukid, mida pole viimase nädala jooksul kordagi kasutatud.

Samuti võiks vedada minema sõidukid, millel on üle nädala puudunud kehtiv ülevaatus või kindlustus. Parkimisprobleemidega kortermaja elanikul ei tohiks olla lubatud kasutada kordamööda kahte autot, niimoodi et üks seisab kogu aeg parkimiskohal. Kellel on kaks autot, võivad vajadusel sõita oma argipäeva-autoga oma pühapäeva-auto juurde, mis asub mõnes teises parklas. Pukseerimise peaks maksma kinni auto omanik. Iga ühistu saaks asja ise reguleerida, kui seadused lubaks.

Teine variant:

Korteriühistud peaksid fikseerima parkimiskohtade arvu. See tuleks korteriomanike vahel ära jagada. Kui jagatis on suurem kui üks, näiteks 1,23, siis oleks üks koht tasuta, aga teise eest tuleks regulaarselt juurde maksta. Raha ei läheks mitte ühistule, vaid nendele inimestele, kelle käest puuduv 0,77 kohta on üüritud, näiteks pensionäridele, kes autot ei kasuta.

Inimesi, kes autot ei kasuta, tuleks premeerida selle eest, et nad on nõus oma maalapi teistele parkimiseks loovutama. Kui ühistul on parkimiskohti vähem kui kortereid ja jagatis tuleb näiteks 0,87, siis peaks igaüks, kes tahab omale parkimiskohta, ülejäänud 0,13 koha eest kellelegi maksma. Selle nimi on turg. Mida rohkem parkimiskohti tarvis on, seda hinnalisemaks nad muutuvad.

Loe veel

Seotud lood:

Naaberühistud võiksid luua ühisturgusid ja hinnad muutuksid pidevalt vastavalt nõudlusele. Karta on, et kõige probleemsemates kohtades ja kõige rikkamate elanikega ühistutes läheks hind väga kõrgeks. Kuskilt maalt läheks see nii kõrgeks, et odavam oleks ehitada uus parkla. Niimoodi turg hindu kontrolli all hoiabki.

See, mis praegu toimub, on täielik lasteaed. Kohad tekivad ja kaovad vastavalt aastaaegadele. Suvel saab murule parkida, sügisel mõnele mudamülkale ja talvel väheneb parkimiskohtade arv veerandi võrra. Parkimiskohtade arv tuleb konkreetselt paika panna ja iga koha eest peaks hoolitsema selle omanik või siis kasutaja kokkuleppel omanikuga. Kui linn juhiseid ei anna, siis korteriühistud üksi sellega hakkama ei saa. Võite ehitada neid aedu ja väravaid nii palju kui kulub, autosid sellest vähemaks ei jää.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

RAHVA HÄÄLE TOP

Viimased uudised