Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
20.04.2015 20:58
Mina näen igapäevases liikluses milegipärast rohkem viisakaid autojuhte kui rattureid ja jalakäiaid!!!!
21.04.2015 06:40
Seletage mulle lahti üks veider nähtus.
Jalakäija ja ratturina olen täheldanud, et mu kodukandis pealinna piiri taga lasevad autojuhid inimesi üle tee ka siis, kui neil eesõigust pole. Aga pealinnas sõidavad su isegi fooriga ülekäigul lapikuks, ja kui aega oleks, pandaks tagurpidikäik sisse ja sõidetaks veel korra üle.
Mis värk on? Kas kogu maailma kurjus on pealinna kogunenud ja mõjub eriti autojuhtidele?

Ja teine asi veel. Sõidan või kõnnin mina oma kodukandis kergliiklusteel ja täheldan, et kohalikud kulgevad korralikult paremal teepoolel. Aga kui näiteks hommikul tulevad pealinlaste hordid bussilt siiakanti tööle, tuigerdavad terve tee laiuselt. Proovi siis neist mööda saada...
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    28.07.2016 13:03
    Mina jalakäijana olen pealinnas pidevalt hädas autojuhtidega kes tahavad mind läbi lasta. Mul on see sekund et tonnine auto läbi lasta, taga on tee niikuinii tühi. Ja ma kaotan hoopis aega selle läbi laskmise pärast. Sest ma pean veenduma et auto ikka saab pidama, mitte niisama ei lase kiirust alla ja et teine temast mööda ei hakka sõitma. Kui ta läheks kiirust vähendamata mööda saaksin ma kiiremini üle reeglina.
    19.05.2017 10:34
    Väga nõus!
    20.05.2018 16:15
    iga liiklusvahendi roolis või leknsutaga on ajukääbikuid. inimese olemust ei muuda see, millega ta sõidab. olen linnas jalgrattaga liigelnud üle 10 aasta. no ei ole näinud nõmedaid autojuhte (väljaarvatud üks sinimeustvalgete lippudega bemmiront, kelle kaassõitja keskmisi näppe hõljutas. alati lastakse rattaseljas sõites ülekäigurajal üle, kui piisavalt ennast märgatavaks teed ja autojuhile aega reageerida. kolm sekundit püsib ratta seljas püsti ka kohapeal. (soovitan harjutada.) ja see on maksimaalne aeg, mida ma ülekäigurajal ootama olen pidanud. saage üle oma võistlemisest ükskord, kellele on õigus või kellel pole, kes on kõvem mees autoroolis kes rattalenmksus. trapäid on nii ühel kui teiselpool ja see mõttetu pläma ei lõppe kunagi. asi ei ole rattas või autos. asi on selles s.peas seal rooli või lenksu taga. kehtib ka jalakäijate kohta muuseas.
21.04.2015 11:14
Ise sõidan ka rattaga pidevalt ja proovin kõiki nõudeid täita,aga autojuhina vihkan neid rattureid kes mõtlevad et nad on ilged kõvad mehed ja sõidavad kuidas soovivad,keeravad ette jne.,aga no kunagi tuleb igal oinal mihklipäev...
21.04.2015 11:50
kummaline, mina küll seda märganud ei ole, et mind tallinnass rattaga laiaks sõita tahetakse. tavaliselt ma ei pea ülekäigurajale lähenedes isegi seisma jääma. aeglustad piisavalt, et autojuht sind märkaks ja suure tõenäosusega antakse sulle ülekäiguraja ületamisel teed. on mõningaid autojuhte, kes ei anna teed, aga selliseks puhuks peabki valmis olema. tegelikult ei ole ka jalakäial ülekäigurajal eesõigust. see on mingi haige sonimine. oma eesõigust taga ajades saab ta lihtsalt surma.
    21.04.2015 13:42
    justjust ikka, aga need mitte midagi mitte märkavad ratturid ongi kõige hullemad! Oma egoismis väidad, et kui autojuht liikleb vastavalt seadusele ja EI ANNA SULLE ÜLEKÄIGURAJAL TEED, siis on nemad pahad ja sellist "halbade" juhtide suhtes peabki valmis olema!? Sina oledki see egositlik rattapede kes tormab teele eeldades, et autol ju ka pidurid olemas las pidurdab!

    Kahjuks ei ole Eestis ratturiload kohustuslikud :( võiksid olla... liikluses oleks palju vähem lolle, kes peavad liiklusmärke kaunistusteks!
21.04.2015 14:59
To spammer: sina liikled vist mingis teises Tallinnas?
Igatahes tänu ülbikuist autojuhtidele olen hakanud linnas omi käike ja sõite nii sättima, et autodega võimalikult vähe tegemist oleks.
21.04.2015 15:22
Kõik jalgratturid näikse teadvat, et neil on vöötrajale tulles auto suhtes teeõigus, ega kavatsegi autot läbi lasta!
See on väga ohtlik jalgratturitele ja ebameeldiv autoroolis olijale.
    28.07.2017 12:24
    Miks üldistate? Mina jään rattaga ALATI ülekäiguraja juures seisma ja ootan, et tee jääks tühjaks. Aega mul ju on. Ja sageli sõidab seal väga hoolivaid autojuhte, kes peatuvad ja lubavad mu üle tee, kuigi nad seda ei peaks. Alati tänan neid naeratuse ja noogutuse või käeviipega. Samas, kordadel kui tulen rattalt maha ja ootan ratas käekõrval tee ääres, tuhisevad autod mööda nagu postist, kuigi sel juhul peaksid nemad mind märkama ja üle tee lubama. Nii et pada ja katel koos, ei ole see üks mustem kui teine. Tõe huvides pean tunnistama, et sõidan Pärnus, mitte Tallinnas :)
21.04.2015 15:30
Teine kurioosum, kui on kõrval jalgratta tee.
Miks siis osad ratturid ikka peavad autoteel sõitma?
Näiteks Saku-Kiisa vahel on pidevalt mõni "äss" autoteel väntamas.
Kui kõrval on tühi kergliiklus tee.
21.04.2015 15:57
Ühel juhul on jalgratturil siiski eesõigus. Liiklusseadus § 2, 100): Ülekäigurajal võib sõidutee ületada jalgrattaga või tasakaaluliikuriga sõites, kuid sel juhul ei ole reguleerimata ülekäigurajal jalgratturil ega tasakaaluliikuri juhil sõidukijuhi suhtes eesõigust, välja arvatud juhul, kui jalgrattur või tasakaaluliikuri juht ületab ülekäigurajal sõiduteed, millele sõidukijuht pöörab.

Seda paraku paljud pikema staažiga juhid ei tea. Ja see ei tähenda mingil juhul seda, et jalgratturitel oleks õigus igal vöötrajal autojuhtide jalus töllerdada.
    21.06.2015 02:25
    Minu kodutee peal muidu viisakas ja rattasõbralikus Tartus on selline ristmik, kus autod sooritavad parempööret samal ajal, kui fooriga reguleeritud ülekäigurajal on jalakäijatele/ratturitele fooris roheline tuli. Umbes pooled juhid ei anna teed. Üks hakkas kiirendama, kui ta vaatas, et ma jõuan juba teele astuda ja tema veel polegi seal! :D
    28.07.2016 09:40
    Aga siin jäi selle Liiklusseadus § 2 juures mainimata, et jalgratturid peavad ülekäigurajale lähenema jalakäija kiirusega.
    Olen vaadanud, et ülekäigurada on tühi ja siis järsku on sinna tuisanud vihane jalgrattur ja pahandanud, et miks ma talle teed ei anna. Kiirust oli tal kindlasti kõvasti rohkem kui jalakäijal
27.07.2015 10:38
Sõitke ülekäiguradadel ja ristmikel sellise kiirusega, et oleks aega aru saada, kas teile antakse teed või on teil vaja teed anda. Eesõigus pole alati see kõiksetähtsam, loeb ka ristmikule jõudmise ajaline nihe jm hetkesituatsiooni asjaolud. Mõni liikleja sõidab oma ülitähtsa eesõigusega suurima lubatud kiirusega (ja et mitte möku olla, siis veidi üle ka), teine annab igal pool üliaupaklikult kõigile teed. Mõistus on kuskil vahepeal. Seda siis inimlikust, mitte seaduslikust vaatenurgast. Mis tähtsus sel on, kas liikleja on ülekäigurajal rattal või mitte?
27.07.2015 15:48
Egas nad enne aru ei saa kui õnnetus käes . Ja meite politsei ei viitsi nendega tegelda, lihtsam ju autojuhti trahvida (teda lihtsam tuvastada),sellega enda kogemused olemas .
27.07.2016 01:27
Nii tuttav probleem, kahjuks tundub see süvenevat. Olen näinud peret nii käitumas. Millist eeskuju need vanemad siis annavad? Olen küll juht , kes pigem loobub oma eesõigusest kui loodab sellele, et ehk see rattur siiski peatub. Aga jah, see on tõsine probleem, liikluseeskirjaga võiks tutvuda ka jalakäijad ja ratturid.
28.07.2016 12:50
Tegelikult ei tohiks ka jalakäijal automaatset eesõigust olla, sellest tuleb ikka väga palju segadust. On väga raske läbi lasta seda kes läbi minna ei taha... Normaalse mõistusega inimene aga pidureid krigistava auto ette ei astu. Läbi laskmist tuleks paluda, käemärgiga.
30.07.2016 09:20
Ma pigem sõidan üle, kui autod kaugemal, kui et tulen rattalt maha ja siis peab terve rivi pidurdama minu kui jalakäija pärast.
19.05.2017 16:26
Eks enamus ei teagi seda, et rattaga ülekäigurajale sõites peavad nad autodele teed andma. Ma isegi ei teadnud kuniks see autokoolis käies selgus. Ja kui ise rooli istusin, siis oli see ikka märgata, kui palju inimesi ei tunne liiklusseadusi, just jalakäiad ja jalgratturid.
Ma pakuks välja kohustsliku jalgratta koolituse kõikidele, igas vanuses. Just seaduste tutvustamiseks, et inimesed teadsid mis õigused ja kohustused neil on.
19.05.2017 22:48
Kallid jalgratturid, autojuhid, linnaisad... andke oma hinnang olukorrale - Pärnus väiksel kõrvaltänaval - tahan astuda jalakäijana kõnniteele aga - vastu jalutab proua koeraga (see ulatus on ikkagi lai, sest ei tea, kes kuhu tahab) ja nende tagant läheneb neile kõnniteel ka jalgrattur - mina ei mahtunud hetkel jalakäijana üldse kõnniteele aga minu taga tahtis auto sõita kuna mina sõiduteel passisin???
23.05.2018 12:26
Ma annan alati kõigile teed kui olen autoroolis. Kindlasti mitte neile, kes veel 5 meetrit eemal on ja pole isegi selge, kas ta soovib teed ületada. Ratturitega on veidi teine teema. Ehmatasin end poolsurnuks, kui sõitsin väga ettevaatlikult, sest päike paistis esiklaasi, nähtavus oli madal ja järsku kõrvalistuja röögib "RATTUR". Ja nii oligi, ma nägin teda alles siis kui ta auto nina juures oli. Sõitsin peateel ja tema oli sebral.
Ma ei otsi siit õigustust ega meelerahu, lihtsalt palve kõikidele jalgratturitele, keda kodus oodatakse. Palun veenduge, et juht on teid näinud enne kui teed ületate.
26.05.2018 06:57
Ma imestan alati selliseid asju lugedes. Jah, on eesõigus soortada manöövreid. Kuid ükski eesõigus ei anna õigust põhjustada teadlikult liiklusõnnetust. Kuid osa inimesi sellest lihtsast tõest (mis ka liiklusseaduses kirjas) aru ei saa. Lisaks kirjutab veel oma ignorantsuse kohta artikli. Ela ise ja lase teistel ka elada. Isegi kui neil on auto asemel jalgratas.
28.05.2018 18:55
Olen nõus .SEadust ei ole loetud lõpuni ja kõige hullem et nii sõidavad ka vanemad kellel lapsed kaasas. Milline halb eeskuju ja järgmine kord saabki laps autolt löögi.
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega