Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
02.08.2018 11:55
unustasite märkida SISUTURUNDUS, kallis teedeehitajate kopiraiter
    02.08.2018 14:30
    Paljudest JUHTI EI saagi ---Autorooli --poleks paljudel asja ;;Käib jalgratas küll ja Ühistransport tööle saamiseks küll + need igapäevased Joodikud ,või Viinahaiged!
    2018 ja Räägin nüüd meie aja Ensv koolitusest ----
    1970 .--1972 Tartu ALMVÜ autokooli --Vasara tn
    Kõik õppisid nagu koolipingis ! Vähemalt neli korda nädalas Tartu --Jõgeva rongiga - pidid Autokooli ikka sõitma:-Õhtu jälle koju !
    Vot oli koolitamine talvel algas ja mai lõpus lõppes kool
    Eluks anti selline kutselise juhi praktika ja sõit
    See oli sõjaväeks ettevalmistus --ja pidime õppima sõitma iga autoga ,, koormaga ja koormaga
    Zil ja GAZ roolis õppe --sõitu iga nädal tegema , NO Altuurat oli õpetajal " "..midagi koju linnas vedada --õpetas meid poisikesi kutseline juht ka seda tegema !
    03.08.2018 14:24
    tulebki voodid ka keelustada, Eestis keelustatakse kõike ja võetakse maksu kui see ainult valitsejatele kasulik on. Seepärast tulebki vastu võidelda ja tõhusalt.
    07.08.2018 10:57
    presidendi juhtimisel ja rahvas Lätti sõitis.
    Ratas lubas, et rohkem saab kätte ja pankades 10% hoiused tõusid ning liikluses valitsejate eeskuju kobarvalitsemisega?
02.08.2018 12:14
Sõidan 2x aastas läbi euroopa,kus kiirused on poole suuremad kui siin ja surmaavariisid 5x vähem.
Kas ikka on õigest kohast viga otsitud?
Alustaks ikka teede korralikeks ehitamisega..kütuseaktsiis on ülikõrge aga sellega peetakse üleval ülemakstud riigiametnikke aga teedel töötavad teosammul ülikallid ehitajad,kelle töö heal juhul paar aastat vastu peab.....
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    02.08.2018 14:29
    teema samasugune nagu.... 5 kõige rikkama narkosurma riigi sekka..
    02.08.2018 14:35
    Aastal 2009 oli meil 100 hukkunut. Aastatel 2012-2017 on see number jäänud väiksemaks. Kõik tundus liiga ilus, et tekiks vajadus välja selgitada, mis oli sellise kiire vähenemise põhjus. 6 aastat järjest juhuslikkust tundub ka ebareaalne.
    05.08.2018 19:05
    Äkki on põhjuseks see, et aastal 2009 oli autode keskmine vanus ca 13 aastat ehk 1996 aasta masinad. Hetkel on keskmine küll 15 ehk 2003 masinad, kuid see tuleneb ka sellest, et kõik peavad olema registris (varem romud ei olnud nii palju). Ehk siis autod on ohutumad kindlasti.

    Teiseks ei ole väga vähenenud liiklusõnnetuste arv ehk siis 2009 oli meil 100 hukkunut, viga saanud 1931 ja 1505 õnnetust, 2017 oli 1406 õnnetust ja 48 hukkunut ning vigastatuid 1725
02.08.2018 12:23
Kahe käega poolt. Selgitage palun välja avariide ja surmade TEGELIKUD põhjused! Kõik asjaomased on võtnud pähe mantra kiirus. Maanteeamet, politsei, ajakirjanikud, poliitikud..... Lugesin eile DELFst 2017 aasta liiklussurmade statistikat. Sealt ei tulnud küll kuidagi välja, et 48 surnut hukkusid kõik hukkunud suure kiiruse tõttu. Asjaomastel oleks aeg tegelema hakata avariide tõeliste põhjustega mitte imiteerida kiiruse varjus tormilist tegevust. Küsimus: kuidas on Saksamaal veel mõni autojuht elus kui meie liikluspropaganda karjub pidevalt iga üle lubatu kilomeeter tapab? Keegi vist valetab või ei ole kompetentne.
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    03.08.2018 08:02
    Pole siin põhjust Poola peale midagi näpuga näidata kui kirjutamata reeglitest mõistus üle ei käi. Asi on lihtne. Esimeses reas veere, nagu oskused lubavad. Teine rida on lennukitele. Ja viisakas inimene vaatab enne möödasõitu selja taha ning ei jää kauemaks kui vaja teise ritta koperdama. Miilits seal kiirust üldiselt ei mõõda. Teine asi on väikeste vanemate külasid läbivate teedega. Seal on külluses nii kaameraid kui patrulle.
    07.08.2018 02:41
    Sul ikka perearst on ?
    07.08.2018 14:09
    to kah juht
    Ja siis? 130 km/h võiks vabalt nendes 2+2 lubatud olla.
    P.S Ei ole midagi need soomlased nii korralikud. keha III kaamera (pandi uude kohta) tegis esimesel kolmel päeval 10000 fotot päevas
02.08.2018 12:47
Kiiruskaamerate ees toimub sageli järsk pidurdamine, mis halvab veelgi liiklust, samuti asuvad need sageli kohtades, kus väike kiiruseületus ei põhjustaks jamasid.
Rohkem tuleks kasutada elektroonilisi liiklusmärke. Praegu on nii, et kuival soojal ajal on 90-alas 100 km rikkumine, talvel lumisel ajal võib 95-ga sõita ja kõik tipptopp - juriidiliselt vähemalt.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    02.08.2018 14:47
    Tegelikult on kõva pidurdus kiiruskaamera ees selge märk juhist, kes ei tea, mis tema ümber toimub. Märke ei jälginud (istus nutitelefonis või ei jälgi kunagi?) ja seega pole õrna aimugi, mis kiirusega sõita võib ja igaks juhuks pidurdab 70-le. Miskipärast on alatihti tegemist nende samadega, kellel muidu väga kiire on ning kes end arvatavasti kõvadeks ässadeks peavad ning kõiki teisi venijateks. Kaamerate ees on nad aga ise kõige suuremad venijad ja jäävad kõigile ette.
    02.08.2018 15:24
    tuleb igale kilomeetrile paigaldada kiiruskaamera, siis enam ei ületata. Kiiruskaamerate raha kasseerige nutinäppijatelt.
    03.08.2018 18:06
    Tänapäeva Kalevipojad usuvad, et maa keerleb ümber kuu ja mida kiiremini sõidad (parem kui see on valguskiirus), seda kiiremini kohale jõuad, mis ei pruugi kaugeltki tõsi olla, aga madalalaubaliselt on sedagi palju küsitud, seega lõpp on meile kõigile teada - inimene viiakse üheotsa värskeõhureisile, sugulaste ja orkestri saatel.
02.08.2018 13:13
kui liikleja tarib alkoholi ja tegeleb sõdi ajal telefoniga, siis on ju liikleja ikka süüdi?!
02.08.2018 13:18
Ma lisaks veel et 90 km/h on kõige uinutavam kiirus üldse. Natuke kiiremaga oleks vähe erksam roolis. Pole siis ime et roolis magama jäädakse. Äkki siin hoopis põhjus.
02.08.2018 13:24
Suurest nõus. Aga tehniliselt on 10-40 km linnalähedasel lõigul 140 täiesti mõttetu lisarisk, sest ajaliselt annab see võiduks.... terve minuti! Samal ajal kasvab kordades tõenäosus, et ühel koledal päeval on 2-4 auto ahelkokkupõrkes nende asemel 40 ning hukkunuid 10+.
02.08.2018 13:26
Ei saa aru suure kiiruse lubamise unistustest. Meie teed ei ole projekteeritud selliste kiirustega sõitmiseks. See, et mõnes "ühe käega" rooliva mehe sõidumaneer hämmastuse esile kutsub, ei tähenda veel seda 90% muudest liiklejatest seda tsirkuse numbrit suudaksid korrata. Tee ohutus peab vastama keskmise liikleja oskustele. Kõik ei ole "ässad". Liiklusohutus rajaneb liikluskultuuril. Liikluskultuur on üks osa rahva käitumise ja olme kultuurist. Kultuuri saab kahjuks kasvatada eelkõige karistamisega. Jutt ja pea silitamine ei anna tulemusi. Lastetoad on meil enamuses olematud. Head käitumist ei nõua ei vanemad, ega hiljem kool. vaba kasvatus annab tulemuseks agressiivsuse, pätliku ellu suhtumise. Lisage veel joomarlus ja saategi seda, mis Teil maanteel võõristust tekitab. Iga päeva käitumises olete nii kui nii matslikkusega harjunud.
    02.08.2018 13:31
    Argumenteeri kuidas tahad, aga on lihtne statistiline fakt, et hea teedevõrguga keskeuroopa 4-realistel kus sõidetakse ~150 km/h, Saksas veelgi kiiremini, on avariisid kordades vähem kui meie teedel.

    Peamine võlusõna on samatasandiliste ristmike puudumine ja piirded; samuti juhtide tähelepanelikkus.

    Eesti hõre liiklus soodustab roolis unelemist.

    Küll aga julgen väita, et Eestisse "megateid" ei tule. Enne tulevad isesõitvad autod ja vajadus kasutult kalli infra järele kaob.
    02.08.2018 18:47
    Kõik meie 4-realised on projekteeritud liikumiskiirusele 120km/h. Aga lubatud on seal igasuguste "KIIRUS!!!!!!!!!!!!!!"-hüste erikute jmt klounide tõttu 110 km/h. Või vähemgi, misiganes kujuteldaval või tõelisel põhjusel.
02.08.2018 13:32
kuna simpson lubas hakata juba septembris teid liivatama! irw
02.08.2018 13:34
Tohoh! Soovite tõelisi avarii põhjusi? Aga tehke siis ise natuke tööd ja uurige! Kohtuasjad ju avalikud. Kas oli avarii põhjustaja purjus? Oli. Kas rikkis avarii põhjustaja liiklusseadust? Rikkus! Mõnel juhul oli terviserike ja mõnel juhul rasked liiklusolud ehk libedus. Seega ligi pooltel ikka ja ainult avarii põhjustaja ise oli süüdi, ei keegi teine. Ja tahta nüüd, et jälle maksumaksja hakkaks rahakotti kergendama mingite magistraalide ehitamisele ei ole see põhjus küll!
    02.08.2018 13:57
    Aga need teised, ligi pooled, kes lihtsalt surnuks sõidetakse, kanname vääramatutesse kuludesse?

    Idiootide protsent oli tänaseni suhteliselt muutumatu. Nüüd läheb kasvutempos. Seda enam peab ehitama teed, kus neilt on võetud võimalus kedagi peale enda ja oma autotäie ära tappa.
    03.08.2018 01:26
    enamasti nõus, aga üks põhjus on mainimata. minelt väsimus st.rooli taga magama jäämine.
02.08.2018 13:34
kas järgmine kingitus oleks 100 koondatud politsei- ja piirivalve ametnikku ,rahaline kokkuhoid mõne arvates oi milline
02.08.2018 13:42
Kiiruskaamerad tuleb vahetada tänapäevaste vastu. Kui mõõdetaks lõigu keskmist kiirust kaob kihutamisel mõte. Isegi 70-ne peale pidurdamine enne kaamerat ei aita!
Trahv tuleb ikka.
Süüdi ei ole mitte kehvad teed vaid ülikõrge egoga(mis autosse ära ei mahu) autojuhid. Teistega arvestamine on nulli-lähedane.
Saaks ainult eessõitvast autost mööda! Mis sest, et mõnesaja meetri pärast on vaja ära keerata ja seega mööda sõidetud auto ees pidurdada.
    05.08.2018 20:06
    Samojeedid,soome lahe põhja kaldal ,arendasid seda ideed ja asi jõudis isegi katsefaasi...tulemus oli nii ümmargune null,et sellest loobuti,kui perspektiivitust. Aga meie jobud võivad vabalt ( rahva raha eest) uuesti jalgratast leiutama hakata.
    07.08.2018 02:47
    Tasuta ühistransport ju. Kasuta.
02.08.2018 13:45
Kohe keevitatakse trahvidele 101% otsa ja probleem on riigikogu jaoks lahendatud.Muid muudatusi ei tule.
02.08.2018 13:47
Hukkunute lähedastele on liiklussurmad tragöödia, suures plaanis on tegu vaid numbriga. Mingite kampaaniatega olukorda ei muuda. Auto- ja üldisemalt liilusõpetus kooliprogrammi. Muusika ja kunst kooliprogrammist välja ja koht olemas
02.08.2018 13:50
õiget pikkivahet, nii lihtne see ongi.
02.08.2018 13:52
Ohutunde puudumine ja teistest liiklejatest mittehoolimine on peamisteks põhjusteks, miks avariid juhtuvad. Vene keeles on selle nimetuseks po....sm. Me võime teid küll ehitada ja tulebki ehitada aga kõiki külateid ikka 4-realisteks ei tee. Ja kui seal, kus oleks ohutu liigelda 70 km/h lennatakse "lubatud " 110-ga ,pluss hoolimatud möödasõidud, siis on paugud kerged tulema.
02.08.2018 14:05
Kõiges on süüdi INIMESED iSe ,inimeste peas pole kõik korras ega muidu täis peaga rooli nii lõdvalt ei istuta või tattnokad kihuta.Meedia pasundab ning arvatakse, et see on okei.Meedia peaks korra nädalas panema avalehele mingi jubeda avrii pildid kus hukkunud v vigaseks sõidetud keegi vbl see aitaks aga ei usu muidugi .Karistamatuse tunne on praegu
02.08.2018 14:08
aga politseid on ka uskumatult vähe näha. Ma sõidan iga nädal korra Viljandisse ja haruharva kui politsei auto nt vastu sõidab. Ongi karistamatuse tunne.
02.08.2018 14:08
Iirimaal on umbes 4,5 milionit inimest ja hukkunuid aastas umbes 100 ringis. Pakun välja ka et suur protsent avarii tekitajtest langeb "foreigneidele". Külade ja väikeste linnade vahelised teed on väga kitsad ja kurvilised. Kui Eestis oleksid sellised teed, siis Eesti oleks 10 aastaga autojuhtidest ilma. Endiste NSVL inimeste sõidustiil on liiga agresiivne. Samas nõustun ma autoriga. Teede hooldus on nigel Eestis, ja kiirus ei ole alati süüdlane.
02.08.2018 14:17
Autoriga 100% nõus.
Oleks isegi äärepealt koos perega kabelisse sõitnud kui 80-ga venib Haapsalu suunas haagisega rekka. Istu siis selle kuudi taga - möödasõit on eluohtlik. Kaua vatu pead 10min? 20? Tund on vaja vastu pidada. Taga siiberdatakse ja vilgutatakse tuledega.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    02.08.2018 14:26
    alati tekib ohutu võimalus mööda sõita. kui sa seda võimalust ära ei tunne ja mööda ei julge sõita, on probleem sinus, mitte rekas. kõige nõmedam ongi vaadata neid juhte, kes istuvad reka sabas 10m kaugusel ja nii kümneid kilomeetreid. see on siis nende arusaamine ohutusest...
    02.08.2018 14:54
    Sa riskisid enda ja oma pere eluga seepärast, et ei pea 80-ga sõitva veoki taga vastu? Ära rohkem autorooli istu.

    See 10 meetri kaugusel sõitmine võib vabalt põhjus olla - niimoodi pole sul ette mingit nähtavust ja magad suurema osa võimalustest maha või kui eriti loll oled, lähed enesetapjalikule möödasõidule.
    02.08.2018 15:03
    Ok seisan 5 minutit ära, hakkan sõitma, vahepeal läheb ilmselt terve rida autosid mööda ja olen varsti järgmise venija taga, mis ei ole näiteks enam rekka. Jään jälle seisma või? Seisan lõpuks terve päeva erinevates kohtades? Ma pole teeäärde parkima tulnud. Juhid, kes ei suuda sõita heade teeoludega lubatud piirkiirusega või üldise liiklusvooluga sama kiirusega võiks pisut rohkem mõelda. Kui kolonn taga, siis on aeglasemad need, kes peaks natuke seisma ja ülejäänud mööda laskma, sest kui enamus suudab sõita, siis ei ole viga enamuses vaid selles ühes ebakindlas juhis.
    Tegelikkuses ei ole üldiselt rekkad probleemiks vaid ebakindlad mitte-elukutselised juhid.
    Teine äärmus ja probleem on muidugi ülienesekindlad "sõiduässad", kes kõigist nii sõna otseses kui ka kaudses mõttes üle peavad sõitma.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega