Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

LUGEJA | Eesti 100. sünnipäeva "kingitus": 100 hukkunut aastaks?

 (93)
Küünlad Rubene õnnetuskoha juures Lätis
Küünlad õnnetuskoha juures.Foto: Anni Õnneleid

Viimastel päevadel on palju juttu olnud, et meil on liiklussurmasid palju, täpsemalt on meil eelmise aasta hukkunute koguarv praegu täis. Kutsustakse kokku erakorralisi kriisikomisjone, üks minister rõkkab: "Karistage karmimalt!"

Kahjuks ei taha keegi jõuda selleni, et uuriks välja põhjuseid, miks õnnetused juhtuvad. Leitakse primaarne põhjus, milleks on kas kiirus või alkohol või hoopiski nutiseade. Sekundaarste põhjusteni ametkonnad ei jõua. Miks liiklusohutus kulmineerub meil liiklejate manitsemisega ja nendepoolsete rikkumiste otsimisega? Kas tõesti on meil teed ülimalt ohutud?

Tallinn-Tartu-Luhamaa maantee, Tallinn-Narva maantee, Tallinn-Pärnu-Ikla maantee. Meie kolm suurt magistraali. Ükski neist ei ole neljarealine. Kõige paremas seisus on veel Narva-poolne suund. Inimestel on erinevad sõiduoskused, erinevad masinad, neil kehtivad erinevad piirangud. Veokid ei saa sõita üle 90 km/h, algajad samuti. Osa veokeid ei tohi sõita üle 80 km/h. Kindel on see, et mööda sõidetakse. Me võiks jõuda siiski neljarealiste teedeni.

Kindlasti lisajs kolmele põhimagistraalile võiks ka linnade ümber olevad teed 30-50 km raadiuses olla neljarealised, sest inimesed elavad linnast väljas ja käivad linna tööle. Näiteks Valga-Tartu maantee on päris suure liikluskoormusega ja seal juhtub päris tihti ka õnnetusi, kas või meenutades koolipoissi, kes hukkus kooli lõpetamisele minnes.

Seotud lood:

Kiirus on alati selline teema, et inimesed jaguvad kahte leeri. Kelle jaoks on 90 km/h maa ja ilm ning need, kes alates sellest kiirusest hakkaksid sõitma. Meil on lubatud 90 km/h. Neljarealises 110.

Me võiks vabalt tõsta neljarealistel kiiruse 140-ni. Ei juhtuks meil õnnetusi rohkem. Esiteks sellisel kiirusel sõites on inimesed rohkem sõidu juures. Kunagi üks sõber rääkis, et tema sõidab ainult ühe käega. Kuid Saksamaal sõites oli kiiruseks 180 ja temale uskumatul kombel olid tal mõlemad käed roolil. Keskendumine on suurem.

Kiiruskaamerad on meil üsna mõttetud. Seal trahvi saamiseks peab olema eriline kobakäpp. Kõik äpid, gps-id näitavad neid. Aga meil on kiiruskaamera pigem siiski kohustuslik 300 meetri pikkune lõik, kus kehtib tegelikult ka piirkiirus miinus 10 km/h.

Talvisest teehooldusest ei ole mõtet rääkidagi, sest mida pole, seda pole. Kui inimene ei suuda püsti seista maanteel, kuna on nii libe, siis on ikka süüdi teehooldus, mitte liikleja.

Meil oleks aeg hakata tegelema asjadega, mis pole seotud vaid liikleja süüdistamisega.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare