Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Anonüümne kommentaar
26.02.2013 17:07
See kommentaar on sisestatud anonüümse kasutaja "poolt!" poolt ja on seetõttu nähtav ainult anonüümsete kommentaaride kaustas
27.02.2013 11:21
Rahvast kui haugikalast ja tema mälust oleme lugenud ja kuulnud juba kaua! Täpselt 2 aasta eest, neil päevil, kandideerisin 8 ringkonnas ja minu sõnum kõlas üheselt: Riigikogu ei tohi ega pea olema koht, kust saadakse rahva esindajana- palka! Olen siiani veendunud, et riigimehelikusest, oma riigi ja selle riigi kodanike esindamise eest, sellele ühiskonnale, mille liikmed on ka need 101 Riigikogu liiget, seadusandliku organina- ei tohiks maksta esindusnormi eest- sentigi! Jah, loomulikult me kõik teame, et maailmas on olemas nii palgaarmeed kui ka kohustuslikud ajateenijatest koosnevad kontingendid. Teame ka seda, et meist igaüks, ka riigikogulased ei suudaks paari päevagi vastu pidada ilma sendita taskus ja söömata- joomata tegutsedes. Triviaalne ja lihtne mõista! Aga küsigem siiski- millest elavad need kirjanikud ja luuletajad, kel pole isegi mitte tervisekindlustust, vähemalt mitte enne kui on valmis saanud oma esikteose ja seda juba realiseerivad.... või kunstnikud, sõnaga need, kes loovad kuid ei saa selle eest raha.... Ma ei lepi lühikeste ja rumalavõitu juttudega, et miinimum palk oleks justkui õigustatud! Kas väike altkäemaks on suurest summast seaduslikum? Või on kolm mõrva suurem kui üks sandistus?
Riigikogus töötavate nõunike, koristajate, valvurite ja kütjate, politseivahtkonna ja lipuvahi palgad on tehtava töö ja tunniarvestuse alusel. Nii olgugi! Selleks on ka Riigikogu kantselei ja probleeme ei näe nende inimeste ja ühiskonna vahel, vähemalt pole siiani keegi selles vallas torisenud. Aga saadikud, mille eest nemad siiski oma teenistuse välja teenivad? Seaduseelnõud valmivad põhiliselt ministeeriumide spetsialistide ja töörühmade tulemusena. Õigus on, et seaduse eelnõude esitamise ja kinnitamise tagavad riigikogulased oma hääletustega, ka parandusi saavad ettepanekutena nemad teha. Kuid ikkagi, millest tekivad need palgad? Kas pole pentsik, et miljardeid puudutava seaduseelnõu, näiteks mõne aktsiisimaksu puhul ja paarituhandese muudatusega omavalitsuste transpordihüvitise seadused- saavad oma õigusliku jõu- sama palgamäära eest? Näide pole kõigile ehk arusaadav kuid püüan tuua veel ühe argumendi.
Teame ilmselt kõik, kes vähegi eesti keelega kokku on puutunud, vanasõna: "enne töö, siis palk!". Aga kuidas seletada seadusepügalat, mille kohaselt hakkab iga Riigikogu saadik saama palka alates tema kinnitamisest valimiskomisjoni otsusega!? Pole veel saaliski käinud, rääkimata laual olevat nuppu puutunud kuid - palk juba jookseb! Mäletate ehk Peeter Võsa ja otse teleekraanile väljaröögitud lauset pärast valimisi? Lõppude lõpuks saaks asju ju korraldada ka nii, et kui 4 aastat on valitud ja väärikad kandidaadid oma esinduslikku ja seadusloomelist tööd teinud, siis järgnevad ka teatavad hüvised, näiteks makstakse alles siis välja või kantakse mingisse fondi, märkimisväärne summa, mille võib poliitikast loobumise korral inimene oma edaspidiseks eluks kasutada.... Võimalusi on selliseks kompenseerimiseks maailmast leida rohkesti. Selliselt kaoksid nii asendus, masendus kui ka loobumissaadikute hordid. Kes poolel teel jätkata ei suuda, poleks enam usutav ka järgmistel valimistel. Ma ei ole sotsiaaltagatistest veel sõnagi maininud kuid ka see oleks igati korraldatav. Aga igal juhul tulevad need vaatekohad ikka ja jälle jutuks ja tagasi! Krahh ei teki mitte millestki vaid millegi ülearuse ja ülepaisutatu tulemusena. Ja see ei jää tulemata!
Olen endiselt meenutamas, et sellise ettepanekuga on juba kord üksikkandidaadina ka välja tuldud ja olgu lõpetuseks lisatud, et ükski teine, kordan, mitte ainuski teine, neist 34-st üksikkandidaadist- polnud nõus loobuma palgast! Nii, et valisite ja ei eksinud, valite uuesti ja saate samad näod!
28.02.2017 10:18
Töötus on sellepärast halb, et siis tekib inimesele palju vaba aega ja ta hakkab mõtlema. Igasugu rumalaid mõtteid hakkab ka üles kirjutama ja delfisse teistele lugeda saatma. Rumalusel on aga kalduvus levida nagu pesemata käte nakkushaigusel.
28.02.2017 12:21
Ossinovski peaks oma jutuga üldse ilma palgata jääma.
28.02.2017 13:10
See mees on vist täitsa poole aruga või ei te a sellest elust midagi.Jobu!
28.02.2017 15:45
Egas siis korruptiivsed seadused j22 vastu v6tmata. Igal seaduse h22letamisel iga riigukogulane saab pistise raha 20000 eurot.
28.02.2017 20:30
anna viiekas ja las inimene vaatab,elamine üür+elekter minimaalselt 300.muud kulud otsa ja lisame sinna veel puruks rammitud selja,,,,mis iganes veel,tere tulemast reaalsusesse härra poliitik!
01.03.2017 15:53
väga hea artikkel
01.03.2017 16:30
No ega siis ei juhtuks muud kui et paari päevaga oleks vastuvõetud seadus, et miinimumpalk Eesti oleks 4000€ :p
16.05.2017 20:39
See miinimumpalk on väga hea ettepanek, mina olen poolt. ( Elan ise juba 13 aastat miinimumis ja ikka veel elus.) Riigikogulastel oleks ainult 4 aastat vaja hakkama saada.
17.05.2017 09:21
Ma nõustun, saavad ka ehk aru et see pole elu. Ega nad muidu ei õpi.
19.05.2017 16:45
See viiks selleni, et valimistel ei oleks meil kellegi poolt hääletada, sest kandidaate on NULL. Nad ju ei kandideeri seal mitte suurest tahtest riiki teenida, vaid iseennast teenida ja oma tulevikku kindlustada.
Kahjuks nii on.
26.09.2017 17:07
Riigi teenistujate palk peaks olema jah seotud miinimum palga korrutisega, et kui soovivad palga tõusu peavad selleks tõstma ka lihtrahva teenistust.
28.09.2017 16:01
kas just miinimum...aga keskmisega peaksid välja tulema koos igasuguliste lisatasudega...hoiame riigieelarvet rohkem tasakaalus
01.03.2018 14:28
see oleks oige ,siis saaks raha mujale kus rohkem vaja
05.03.2018 00:39
Võiks olla lausa auamet. Päris töö kõrvalt, tasutaks ainult lisakulud. Aga tubli samm õiges suunas oleks seegi.
06.03.2018 15:59
Sellise süsteemi rakendamisel ei läheks ükski tervemõistuslik enam kandideerimagi - siis saame endale paadialuste valitsuse. Palk on ainuke asi, mis vähegi haritud inimesi sinna kandideerima paneb. Ma ei oleks nõus sellegi raha eest sinna minema, et keegi iga päev mu kallal ilkuda ja iniseda saaks. Paratamatus on see, et kõigile ei saa meeldida ja ikka leidub väga suur hulk inimesi, kellele Su tegemised ei meeldi. Ainult ääretult kibestunud ja mitte eriti kainemõistuslikud inimesed suudavad sellist jama toota, nagu antud artikkel on.
07.03.2018 19:41
Miinimum oleks paras. Enamus neist j6 ettevõtjad ja teevad ka endale kasulikke otsuseid seal.
Aga pigem võiks see palk jääda ikka keskmiseks palgaks. Oleks ehk reaalsem. +igasugused hüved tuleks ära võtta. Nt korteri üüritoetused, autoga sõidukulud tööle jne.
27.03.2018 00:07
Suht mõttetu üritus. Kogu see kamp tõstab esimesel päeval kaabut ja meil pole ei riigikogu ega valitsust. Muidugi leidub mingi hulk hulle ja fanaatikuid kes siis tahaks sinna minna aga ega sellest midagi head ei tule. Saavad seal olema mõned puukallistajad kes tahaks asfaldipaneku ja muruniitmise ära keelata, liha söömisest ja metsa langetamisest rääkimata. Siis mõned marutajad kes tahaks kõik muukeelsed seina äärde panna, samuti mõned muukeelsed kes tahavad kohe venemaale liitumisettepaneku teha jne jne.
30.04.2018 07:34
Eestis on veel leibkondi, mis vajavad igakülgset toimetulekuabi, toiduabi, hoolekandeteenuseid. Ja need inimesed ei ole kaugeltki kõik alkoholikud, töötud, loodrid. Kõige nõrgem lüli on jätkuvalt lapsed.

Tallinnas elab üks naine, kelle kolm last on kasvamas Tallinna Lastekodus seitse aastat. Vanim tütar on saanud lastekodus 19-aastaseks. Noorim laps on 11. Naine lahutas oma abielu 8 aastat tagasi elukaaslase joomarluse tõttu. Tallinnas sündinud naine ei ole saanud linnavõimudelt nende seitsme aasta jooksul mingit abi, et lapsed saaksid jätkata elu koos emaga ühe katuse all. Perekond on näinud elu mitmes varjupaigas. Linnavõimud ei ole soostunud eraldama perele ei sotsiaal- ega munitsipaalkorteri. Tähelepanuväärne on seegi, et laste emal polnud kunagi probleeme alkoholi jmt kuritarvitamisega, naine on õpihimuline ja tööaldis. Ametnike tähelepanuta jäid laste õigused oma pere ja kindlale kodule. Mainimata ei saa jätta laste vaimse tervise küsimust, lastel ei ole jätkuvalt turvatunnet tuleviku suhtes. Laste ema ahastama panevale olukorrale kiuste ei ole meelt heitnud ning usub, et oma pere olukorra avalikuse ette toomisega saab pöörata riigi tähelepanu lausa kisendavale ebaõiglusele laste suhtes.

Pr. Kaljulaid võiks kaasata kõikvõimalike spetsialiste ning komisjone, et kas või üks eesti perekond võiks saada uuesti kokku. Hetkel laste ema on sunnitud elama Sotsiaaltöö Keskuses, kus ta jagab tuba veel ühe kahe naisega. Naise lapsed elavad Tallinna eestkostel Tallinna Lastekodus. Perekond elab üksteisest lahus.
Ainuke asi, mida konkreetne perekond vajaks - soodsa üürihinnaga munitsipaalkorter, mida ametivõimud keelduvad eraldamast. Kinnisvaraturu hinnad käivad naisel ilmselgelt üle jõu.

Laste emaga saab ühendust võtta aadressil sandra.sirge@gmail.com
1 2
Jäta kommentaar
Oled sisse logimist nõudvas kommentaariumis, anonüümseks kommenteerimiseks vajuta siia
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega