Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Dmitri Moskovtsev: Räägime hoopis öisest ühistranspordist Tallinnas

 (47)

Dmitri Moskovtsev: Räägime hoopis öisest ühistranspordist Tallinnas
Foto: Andres Putting.

Viimase aasta jooksul on Tallinna ühistranspordiga toimunud mitu olulist muudatust. Neid ei pea isegi kirjeldama, kuna iga pealinna elanik on ilmselt kuulnud tasuta ühistranspordist, valideerimisest või bussiradadest. Tänu tuntud ühiskaardile hakatakse tulevikus planeerima liinivõrku vastavalt sõitjate voolavusele. Ühiskaardiga ei saa aga teada Tallinna noorte elanike vajadusi ja muresid.

Paljude noorte jaoks on tihti probleemiks koju sõitmine pärast keskööd, mil reeglina ühistransport on oma töö lõpetanud. See paneb noori, eriti tudengeid, kas minema koju jalgsi või tellima takso, kusjuures esimene on ohtlik ja toob kaasa suuri ebamugavusi ning teine on vastavalt noorte keskmisele sissetulekule kallis. Samuti on suureks probleemiks olukord, kus reede ja laupäeva õhtul on võimatu tellida mõistliku hinnaga taksot. Kasu pole ka nutitelefonide rakendamistest, mille abil saab leida paljude taksofirmade telefoninumbreid.

Selliste probleemide leevendamiseks on vajalik Tallinnas öise ühistranspordi sisse seadmine vähemalt reede ja laupäeva jaoks. See annaks võimaluse pidada aktiivset elustiili ja välistaks teatud riske noorte jaoks. Veelgi enam, see annaks võimaluse linnarahval kokku hoida taksosõitudelt.

Loe veel

Idee ei tekkinud õhust. Tallinna noortevolikogu korraldas erinevates linnaosades noortega arutelusid, kus mitu korda toodi probleemina välja koju saamist peale keskööd. Öise ühistranspordi mõte leidis aruteludes osalenute noorte seas toetust ja positiivset tagasisidet, mis pani meid probleemiga tegelema. Hiljuti kinnitatud Tallinna Üliõpilaskondade Ümarlaua 2013 KOV valimiste platvormis on selline punkt ka olemas. Tallinna tudengid tunnevad seda probleemi väga hästi.

Paljudel tekib kohe küsimus, miks linn peaks soodustama noorte pidutsemist? Kui noor tahab minna oma lemmikbändi kontserdile, siis ta läheb. Noorus ei ole see aeg, kus istuda nädalavahetuse õhtul kodus. Kui kellelgi ei meeldi selline aktiivne elustiil, siis pole see põhjus seda kritiseerida. Samas ei ole tihti öised tegevused seotud pidutsemisega. Paljud kultuuriüritused lõpevad hilisel kellaajal. Pigem peab mõtlema sellele, kuidas tagada linnaelanike turvaline liiklus nendele vajalikul ajal.

Samuti keegi ei räägi, et öine liin peab tasuta olema. Võib, kuid ma usun, et paljud noored oleksid valmis maksma mõistliku summa, näiteks ühe euro suuruses, et keset ööd kindlal ajal bussiga koju sõita. Tehniliselt ei oleks vaja jalgrattast leiutada. Teoreetiliselt saaks rakendada ühiskaardil olevaid võimalusi või osta pilet bussijuhilt.

Öise ühistranspordi idee ei ole uus. Aastal 2008 viidi Tallinnas poolteist kuud läbi pilootprojekt. Selle raames lisati nädalavahetustel linna põhisuundadel töötavatele ühistranspordiliinidele täiendav kell 01.00 väljumine. Pilootprojekt õigustas ennast – ühissõiduke täituvus oli küllaltki suur ja sõitjate tagasiside oli positiivne. Seega võib väita, et sellel on reaalne vajadus. Tol ajal ei olnud aga võimalik majanduslanguse tõttu selle ideega jätkata.

Tallinna linna noortevolikogu liikmed pakuvad välja öise ühistranspordi idee teostamiseks oma variandi. Transport peab väljuma kesklinnast täistunni ajal ning käima vähemalt 3 korda öö jooksul. Selle marsruut peab läbima põhilisi maanteid ja võimaldama liikuda kesklinnast igasse linnaosa keskusesse. Selleks on bussiliinid nr 1A, 18, 40, 60, 67 ning trollibussiliinid nr 3 ja 6. Selline lahendus võimaldab minimaalse ressursiga saavutada vajaliku tulemuse ja katta peaaegu terve linna.

Noortevolikogu prioriteediks on linna turvalisus noorte jaoks ning öine ühistransport oleks suur samm selles suunas.

Jäta kommentaar
või kommenteeri anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega
Loe kommentaare Loe kommentaare

RAHVA HÄÄLE TOP

Viimased uudised