NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2 ... 8
eesti nokkija,
29.08.2012 13:23
õige tähelepanek! Lõpetage Riigikogujate ja Toompeatute mõnitamine!
Mõnita mõnita
29.08.2012 13:25
Varsti töötad eesti üksi ülemusena
    08.09.2017 12:05
    Iseenesest OK kui sihid paigas ja nn lihttöö ei ole option (tulevikus seda jääb nagunii vähemaks nagu siiani). Ainus negatiivne asi mis silma jäi oli nn mõnitamise osa. Seda siiski viisakas inimene ei tee.

    Teine pool artiklist arutles tööde (vajalikuse?) üle. Selle kohta ütleks, et ei pea tänulik olema, et keegi seda v toda sinu tagant teeb. Pigem hoiab "lihttööde" tegijate armee üleval süsteemi mis ei sunnigi asju automatiseerima / effektiivsemaks muutma. Kui ikka enam korsitajat võtta pole küll hakatakse kas palka tõstma või uusi lahendusi otsima. Sellises seisus on ilmselt paraegu piima-põllunuds. Inimtööjõud on suht minimaalseks viidud nii mõneski farmis.

    Ma ei ütle, et mul on lahendus koristamise jaoks näiteks, aga usun, et see lahendatakse tulevikus kindlasti ära, et inimtööjõudu poleks vaja nii suures mahus. Ja koristajal jääb aega tegeleda palju huvitavamate töödega- iseasi kas tahab muidugi või suudab.

    On varemgi ameteid ära kaotatud- kaob ka tulevikus: https://sanceau.files.wordpress.com/2015...
ecce homo
29.08.2012 13:26

Tubli artikkel!
    02.06.2016 13:44
    Päevast päeva on mingi "delfi lugeja küsib" rumalus, õpitud abitusest tulenev vinguviiulite kiun ja hala või siis kellegi näo,riiete või saavutuse lõputu kritiseerimine ja mustamine. kõige selle eelneva igapäevane kajastamine nagu reklaamiks lõputut negatiivsust ja rumalust, a la pidevalt ja iga asja üle vingumine ongi normaalne ja isegi lahe. Ma pole väga pikka aega näinud delfis sellist kirjutist mida tasuks lõpuni lugeda,tihti võtab lugemise isu ära ainuüksi pealkirja nägemine. Aga vot selle kirjatüki autorit peaks lausa avalikult tunnustama!!!! See oli arvamusavaldus,mis on siinses keskkonnas nagu sõõm värsket õhku! Suur tänu autorile!!!
Jajah
29.08.2012 13:27
100% nõus.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    06.09.2017 19:18
    Oi jah,jama, see jama ongi, et seda tööd tegijaid läbikukkunuks pead. Kui neid, Sinu arust läbikukkunuid poleks ja kõik edukatel juhtivatel kohtadel oleks, siis jääks need edukadki hätta:pole kaupluses teenindajaid ja upuksite oma enese paska....pole ju tegijaid ja edukatele see töö ei kõlba. Süüa tahad? Käimlas käid? Või oled nii edukas, et oled sellega varakult ühele poole saanud. S*umine on ka edukalt lõppenud.
    07.09.2017 16:05
    Su jutul on vänge idabloki tõusiku hais juures.
    Miks ma ütlen nii?Sest ma olen paljudes lääneriikides elanud ja töötanud.Seal töötegijat austatakse.Kui ta teeb oma tööd korralikult.olenemata ametist.
    10.09.2017 21:35
    Valmistu läbikukkumiseks ka oma omaetis, sest inimesena oled juba läbi kukkunud.
ka koristaja
29.08.2012 13:29
Nõus.
Mulle meeldib puhastusteenindaja asemel öelda vahel ka põrandaharja operaator .
    Näita vanemaid (6) Laadin kommentaare...
    09.04.2017 22:18
    Puhtusekspert.
    07.09.2017 16:08
    Tänapäeval enam päris lihttööd ei olegi.Need ajad on möödas,kus võidunud kitlis mammi roostes ämbri ja tatise kaltsu abil tegutses.Kui,siis mingis kiviaegses firmas.Kus ka muu värk on ajast-arust.
    10.09.2017 18:46
    läbinud puhastusteenindaja pooleaastase kursuse. Õppeaineteks olid erinevad põrandakattematerjalid, kemikaalid, kemikaalide doseerimine (süstlaga, profipuhastusvahendid), moppide ja lappide liigid (mikrokiud- jne), nende kasutamine ja puhastamine (pesumasinas), treppide, akende jne pesemise iseärasused, mitut liiki puhastusmasinate käsitsemine, vannitoa osade -- kahhelpaadid, vuugivahed, dusid, kraanuid) hooldus, koristamise ergonoomika (õige kehahoid), erinevate objektide korrashoid kontorist kuni haiglapalatini, kursuse lõpuks eksam -- 45 küsimust, praktiline doseerimisülesanne (vajas matemaatilisi oskusi), praktiline töö, kus tuli koolimajas üht ruumi koristada; lisaks praktika tegemine remondi - ja ehitusjärgsel koristamisel 4 nädalat erinevatel objektidel Kas ikka tundub koristajatöö lapiliigutamisena? Mitu kursuslast läks tööle suurtele laevadele, mõned ka Soome.
Tühine Vennike
29.08.2012 13:29
Jäin 1990-ndate aastate lõpul töötuks. Tol ajal polnud mingisugust erilist tööpuudust ega masu. Valdan viit võõrkeelt ( lisaks eesti keelele ). Ja parim pakkumine, mis mulle tol ajal tehti, oli taarapunktis vastuvõtja koht !
Samal ajal töötas umkeelne endine miilits Hermann Simm Kaitseministeeriumis osakonnajuhatajana - valvas NATO saladusi! Kuidas ta valvas, on kõigile teada ega paku siinkohal huvi.
Oluline on muu. Eestis ei näita sinu töökoht sinu suutlikkust, vaid sinu korporatiivset kuuluvust ning tutvuste mõjukust. See, jah see, tagab meil positsiooni, mitte aga töökus või andekus!
Aga igasugune töö on parem kui töötus, see on selge siililegi.
Head päeva soovides.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    03.06.2016 09:09
    ega haridus ei tee inimest tööoskajaks,
    04.09.2016 10:19
    See on õige jutt TÄPSELT NAGU NÕUKA AJAL IKKA TUTVUS, AGA MITTE OSKUSED
    05.09.2016 09:33
    Oskan samuti 5 keelt ja olen kogenud,kuidas sageli keeleoskajad on tööandjale pinnuks silmas.
    Umbes 15a. tagasi pakuti mingis Eesti väljaandes ehitustööd Rootsis.Helistasin.Rääkisin oma erialast.Kutsuti tööle ja...kohe kukuti kinnitama,et mingit võõrkeele oskust pole vaja.Neil Rootsis oma tõlgid olemas jne.Ma siis teatasin,et mulle Rootsis mingit tõlki küll vaja ei ole.Kuna oskan rootsi keelt.Siis oli....sõnapealt side lõpp.Üritasin helistada mitu korda-vaikus.
    Selge pilt,et taheti umbkeelseid,kes ei ole võimelised oma õigusi kaitsma keeleoskamatuse tõttu.
Kommentaar eemaldatud
    Bravo to Majakovski
    30.08.2012 12:02
    Oi-oi, juttu on ju teisest maailmast. Praegu on see palju- ja kauaigatsetud turumajandus, lihtkeeles -- kapitalism. Teiste sõnadega -- saite, mida tahtsite.
jah
29.08.2012 13:32
Jutt jumala õige. Meie riik aga produtseerib aina enam neid kõrvaltvahtijaid kes ei oska hinnata teist inimest ega veel vähem nende tööd..Ise aga arvavad nad olevat maailma nabad kelleta nagu ei saaks miskit toimida.
    Vähkkasvaja
    16.10.2012 20:09
    Igas vähegi suuremas firmas tekib kiiresti vähkkasvaja- koordineerijate, analüüsijate jne... kõrgelttasustatav seltskond( enamasti juhtkonna tutvusringkonnast). Nemad siis analüüsivad, koordineerivad ja... , kuidas tegeliku töö tegija peaks õigesti oma tööd tegema.
    Nende töö on väga raske, kõikvõimalikud tabelid tuleb ülemusele esitada ning tuleb teha ka ettepanekuid, kuidas tegeliku töö tegijatest viimast välja pigistada.
    Ja loomulikult peavad nad endid mõõtmatult kõrgemal seisvaks isikuks võrreldes tollega, keda mõõdavad. Rääkimata koristajast või kingsepast...
    Mõni ime siis, kui mingil hetkel kulub firma kogu kasum tolle peene seltskonna ülalpidamisele. Aga ehk peabki see nii olema?
29.08.2012 13:34
Seda tütarlast ei tohiks isegi müüjaks võtta, siis tal võib-olla ei kõlba "mingile penskarile" kaupa näidata või hinda öelda. Puudulik kodune kasvatus või halvustavad kodus vanemad näiteks "müüjaks jäänud" naabrinaist, koolikaaslasi jt.
Kuni pole veel ühtegi kohta tööle saadud, peaks üldse suu kinni olema niisugusel teemal. Parem olla kasvõi koristaja või kingsepp, kui täiskasvanud ja ülalpeetav, seda oleks võinud vastuseks vihjata.
    Näita vanemaid (3) Laadin kommentaare...
    02.06.2016 20:54
    Sinusugust ei kohtleks iial inimesena, oled sa siis võimeline end elatama või mitte. Oled rämps nagu nähtub sinu kommentaarist artiklile "Rahva häälSaada lugu, pilt või video +
    Lapsevanem Tallinna loomaaias: küsisin kõva häälega, et kas ema ei sooviks oma last korrale kutsuda".
    Tsiteerin sind:

    Kristiina Allekõrs 02.06.2016 20:05
    Vahi kus nüüd tuli moralist välja. Need asjad pole nii hullud midagi. Puuriloomad on aastakümneid eksponaadid. ja harjunud. Piirdele asetamine on ohtlik küll veidi aga kui vanem on juures siis pole väga hullu. Töötaja pidanuks sekkuma alles siis kui laps käe puuri topib või laps loomade juurde, või elevandi väravate vahele põrutab. Inisegu vähem ja vaadaku kuidas oma lastega hakkama saab. Paistab,et see on mingi keskealine või eakas NSVL korra armastaja välja karanud. Ma ka koputan klaasile kui loom flegmaatiline.Tasakesi.
    05.09.2016 09:41
    Mul vana sõbranna töötas koristajana suures supermarketis Soomes.Käisin kord teda vaatamas.See,mis tal suure vankri peal oli,oli minu jaoks keemiateadus.Ei osanud paljudele atribuutidele nimegi anda.Aga tema ju teadis kõike punkti pealt.
    Tänapäeval mõne aastakümne taguses mõistes lihttööd kui niisugust enam praktiliselt ei olegi.
    09.04.2017 13:56
    et mõni "äri- või haldusjuht" suudaks sellist "lihttööd " teha kui kaasaegne traktorist! See pole mitte autosõit!
mammi, maalt
29.08.2012 13:40
õige jutt!!! iga kord, kui näen, et keegi on taas "haldusjuhtimist" õppinud, haarab käsi kabuuri järele ... see selleks. eks assenisaatoriks tahataks kindlasti parema meelega õppida kui sibiks, onju. asi ongi nimes vist - koristajaid ei ole, on puhastusteenindajad, ega litsegi ole enam, on sotsiaaltöötajad ;-) põllumajandust pole ennastki enam eriti järel, seega siis ei ole traktoriste, on liikurmasinate operaatorid vms aga jah, ega nüüdse aja traktor ole mingi lihtne masin - seal on elektroonikat nigu jube, seal peab ikka väga palju teadma/oskama, et seda massinat liigutada või "opereerida". seda peab aga tõesti tunnistama, et ega nüüdse aja noor inimene naljalt taha "musta" tööd teha - tahaks ikka arvutit klõbistada ja palju pappi teenida - siis oled tegija. mis siis muud kui et eks varsti peavad sisserändajad selle mustema/lihtsama/labasema töö ära tegema - ja ärgem siis vingugem, et miks neid nii palju on või mida iganes!
ahv
29.08.2012 13:40
Teema autoril ei tasu muretseda, elu teeb omad korrektiivad ja seda ka kindlasti selle tibi suhtumises
    03.09.2016 14:05
    Väga õige. Elu teebki korrektiivid ja just selleks lihttööliseks see tibi oma elus veel saab... Nagu öeldakse, ära ütle - Ei iial, siis seda ka sa saad.
    05.09.2016 10:10
    Sul on õigus.Aga...elu areneb pidevalt.Pole seda 100% lihttööd enam väga anda.Ka esmapilgul väga lihtne töö nõuab oskust ja kogemust.
heli
29.08.2012 13:43
Liitun üleskutsega, aga ajakirjandus on ise süüdi, et teatud ametite kohta liiga kergekäeliselt negatiivse sisuga artikelid avaldab. Iga töö on aus ja auväärne. Kahjuks näen ka ise noorte seas levivat põlgust lihttööde vastu. Kõik tahavad kohe firma juhiks hakata, mis sest, et kõrvade vahel sisu veel napib.
29.08.2012 13:44
Iga amet nõuab oskusi, eriti tänapäeval. Mina koristaja tööga vast ei tulekski enam toime, kuigi tudengiajal sai käidud hommikuti koristamas. Kõik tehnika on nii keeruline, et sellega töötamine ja selle parandamine on omaette teadus, eriti metsas töötavad masinad.

Ja see, mis praegu farmides toimub? Olen imestanud, kust võetakse sellised inimesed, kes oskavad paigaldada, hooldada ja remontida sellist elektroonikat, mida pea kogu laut on täis.
Kassiir, müüja? Olen mõelnud, et mida kõike peab kassiir teadma, kui palju on erinevad panga- ja krediitkaarte, kõigiga peab oskama toimetada, kassaaruanded.....
Müüja tööst juba artikli autor kõneles.

Noor viskas bumerangi lendu ja nüüd tuleb oodata, kui tuleb sõnu süüa. Kui vaja, tuleb rohida, kõblata, kraavi kaevata või marju korjata.

Ükski töö pole häbiväärne, kõik on lugupidamist väärt.
    30.08.2012 09:14
    Õige jutt! Ma lisaks siia selle niiöelda tüvitöö - sitaviskamise. Hargiga, käsitsi - ilma irooniata. Masinad ei pääse igale poole ja seda tuleb ette ka tänapäeval. Ma tahan seda öelda, et seda rasket tööd tehes sooviga veel ellu jääda, peab olema eriliselt tugev, nutikas, sitke, vastupidav ja NB! peaga mõtlev. Ma teen aeg-ajalt sellisi "ravikuure": viskan ka 8h sedasamust ja kui järgmisel hommikul ägisedes vaevu voodist välja saan, siis austus kasvab.
    ---
    ja veel: minu arust on mingi A4-a suuruse manuaali järgi tuimalt "enteri toksimine" (me nimetame seda kontoritööks, asjaajamiseks, vist) palju rohkem lihttöö, kui sitaviskamine. Tõsiselt.
    07.04.2017 08:21
    Aga kust läheb piir lihttöö vahel? Ma ei tea ühtegi töötajat kontoris täna, "kes manuaali järgi tuimalt enterit toksib" . Kui selline ametikoht on loodud, siis ju teiesugused kõrged ninad ei oska isegi manuaali järgi enterit vajutada, milleks muidu sektretäri? Kuigi siit tekib järgmine dilemma - kuidas te siis ni kõrgele saite?? toksige siis ise oma enterit ja et ikka manuaali järgi kõik saaks onju :). Tegelikult tahan öelda seda, et väga kõrgelt haritud ja lausa elektripostikõrgusel ametikohalgi olles ei pruugi inimene osata täita dokumendile omastatavaid nõudeid, skaneerida, faksi saata, arhiveerida, dokumente registreerida ja kasutada erinevaid dokumendihaldussüsteeme, tunda kõiki isikuandmete kaitse ja avaliku teabe seaduse nüansse jne jne. Ja kui oskabki siis tal ei ole selleks aega. Aga niisama enterit ei toksi küll täna keegi, vaevalt et ükski ettevõtja omale sellist enterdajat lubada saaks.
m
29.08.2012 13:53
Väga asjakohane artikkel. Pirtsninad võivad ju arvata, et nemad on haritud ja paremad, paraku näitab elu, et ilma "lihtööliseta" ei saa nad hakkama. Tean inimesi kes on haritud, töötavad kõrgetel ametikohtadel aga kodud on kui sealaudad, restoranis käituvad nad nagu põrsad, tualetis lagastavad ja roojavad. Aga kui selline pips peaks sattuma enda täisläbustatud vetsu kui koristajaid ei oleks...
Leian, et ükskõik mis alal keegi töötab, on inimene ikkagi tubli, et teeb mida oskab.
    25.10.2012 13:18
    issand mul kohe hirm mis minu lapselapsest saab läks ülikooli õppima .siiani niitis muru söötis koera koristas tube pesi pesu üldiselt kõike mida maal vaja teha. äkitselt nüüd muutub ei hakkagi enam midagi tegema
29.08.2012 14:09
Oi kui nõus ma selle artikliga olen. Oma tutvusringkonnas oli selliseid inimesi ka. Peale kõrghariduse omandamist istuti niisama kodus, oodati ikka seda õiget tööd kuna teise töö tegemiseks olid nad arvatavasti liiga uhked. Mina oleks nende asemel vaadanud muud tööd..müüjaks kasvõi, puhastusteenindajaks, kohvikusse vms. Parem ikka kui niisama kodus passida, igavusest pirtsutada ja ema-isa kulul elada. Vot see on luksus mida ma pole endale kunagi lubanud. Juba kooli kõrvalt käisin vaikselt tööl, alates 17st eluaastast. Ema ja isa abi palusin harva. Oma jõu ja rahaga sain elamise soetatud ja kõik muu. Samas ma tean, kui ma küsiks, siis ma vist saaks ka suuremat sorti abi, aga ma pole niivõrd mugav, et lasta endale auto osta või elamine või pulmapeo eest maksta. Ok, kingitus on kingitus. (aga seegi vist nurumise resultaat)
Aga tänapäeva noorikud on eriti nahaalsed. Paljud ei taha midagi teha ja siis näitavad näpuga teiste suunas, et mis tööd see ja too teeb.
Aga siis küsimus ka. Mis te arvate, et olete jube lahedad, kui emme-issi kõik ostab ja ette-taha ära teeb? On selline asi moes?
Ilo
29.08.2012 14:16
Millegipärast halvustatakse müüja ametit, minule väga meeldib müüja või klienditeenindaja olla. Igaüks ei tule selle tööga toime, sa pead oskama inimestega suhelda. On ikka vahe, kas sind teenindab vingus näoga tibi või meeldivalt naeratav müüja.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    turvatöötajale
    25.09.2012 08:36
    Jälle keegi mõnitab lihttöölist, ma arvan, et miinimumpalgaga pidevalt elades, tehes tööd mis , kuin nüüd natuke mõelda, hõlmab endast kaubanduskeskuse avamisajast sulgemisajani ühes kohas seismist, võibki psüühikale halvasti mõjuda....
    02.06.2016 13:58
    Kui mina alustasin müüja tööd, siis olid küll igast koolitused ja loengud, et kuidas saada hakkama igas situatsioonis (näiteks ahistava, flirtiva, purjus ja nii edasi klientidega). Ja nüüd ikka koolitatakse müüjaid usinasti oma töö tegemiseks!
    05.09.2016 10:19
    Seda küll,aga milleks on poes turvatöötajad?
    Nägin oma silmaga Soomes,kuidas mingi ebaadekvaatne tüüp poes kassapidajat sõimama hakkas.Aga sõim jäi üürikeseks-kohe tuli turvamees (suur musklites kapp) ja sõimaja lendas poest välja.
naine
29.08.2012 14:21
kogu inimühiskond püsib tegelikult üleval tänu nn.lihttöölistele,kui poleks inimesi,kes asjad valmis kasvatavad,toodavad või ehitavad,poleks üldse midagi,minuarust on üldse väga naiivne öelda-lihttööline,olen oma elus väga palju näinud neid ülikooli läbi lohistanud, omastarust professoreid,kes on tihtilugu kordades lollimad kui koristajatädi Maali...
haha
29.08.2012 14:25
neid nn tarku ülikooli paberiga nina püsti ajavaid ennemgi nähtud kes ei taha lihttööd teha, kuid lõpuks avastavad ikkagi et pole neil selle paberiga muud teha kui WC seda samust pühkida ning peavad leppima ikka nn lihttööga. Küll elu teeb omad korrektuurid ja tuuakse see nipsakas pilvede pealt alla.
Muidugi paljud sellised ei oskagi vb paljusid elulisi asju oma kätega teha sest elatud unistustes et ülikooli paber toob rikkuse, aga küll õpivad kui nälg ja arved hakkavad jalaga tagemiku taguma.
Ene
29.08.2012 14:53
Küll on inimlik ja õige see artikkel!Oleks siis vaid sellise mõistva suhtumisega inimesi rohkem.
Loogik
29.08.2012 14:57
Mis loogika järgi need siis lihttööd on? Liht-tööd ehk siis lihtsad tööd või?
1 2 ... 8
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega

RAHVA HÄÄLE TOP

Viimased uudised

VAATA JA KLIKI
debug