Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

NB! Kommentaarid on avaldatud lugejate poolt. Kommentaare ei toimetata. Nende sisu ei pruugi ühtida toimetuse seisukohtadega. Kui märkad sobimatut postitust, teavita sellest moderaatoreid vajutades linki "Sobimatu"!
Järjesta: Vanemad Uuemad Parimad
1 2
Kommentaar eemaldatud
09.08.2018 11:43
Kui sa ise näed vaeva ja asjalikult õpetad ja juhendad, on noored väga tublid. Kui viskas põlle pihku, et hakka tööle ei saavuta sa midagi. Ja kui kogu kollektiiv on ühe vastu pole ime, et päevadelt ära lähevad.
    Näita vanemaid (8) Laadin kommentaare...
    11.08.2018 14:04
    raha tahavad aga ajupesu tõttu tööd teha ei taha.KAASAEGNE EESTI NOORUS.
    11.08.2018 14:56
    Kui ettevõtja on nii loll, et palkab inimesi vanuse ja särasilmsuse alusel ning maksab neile ümbrikupalka siis ei ole vaja pärast haliseda, et näed sa, laisad ja äpud. Siis pead ise sülti lauda tassima ja vaata siis lohutuseks neid särasilmseid/siresäärseid ja maksa vaatamisväärsuse eest.
    13.08.2018 12:36
    17 aasase värdvalitsusaja jooksul ongi vormitud seadused ning elu selliseks, et saaks, aga kuidagi tööle sundida, mitte meelitada. Sellepärast just on mõtlevad ning oskustega töölised rafiparadiisist kadunud! Seda meeletut kahju mida see kuritegelik punt eestile teinud on pole võimalik mõõta ning parandamine võtab ehk terve põlvkonna kui kõike lappida võimalik üldse on. Tegemist võib-olla jääva kahjustusega!
09.08.2018 11:46
Ise ka aru saate kui nõme teemapüstitus see on?! Ettevõtja teeb firma - toodab midagi või pakub kliendile teenust. Hind on turumajanduses ju peamine müügiedu faktor, teine on kauba või teenuse kvaliteet. Omanik palkab kindlat tööd või teenust tegeva töölise kliendile vajalikku asja tegema nii nagu klient ja omanik kokku leppisid. Ja nüüd siin üleskutse töötajale anda hinnang, kas see tehing omaniku ja kliendi vahel on töötaja arvates piisavalt õige ja hea?! No tule taevas appi!!!! Tooge riiki 10 000 töölist ja me saame palgata ja valida neid, kes sobivad. Tööpuudus on turumajanduses edasiviiv jõud, mitte kõikvõimalikud toetused ja pidev puhkuste- looderdamise soodustamine seadustes! Keegi ei tee tööd, kui ilma saab ära logeleda riigi toetuste peal! Aga see on ju allakäik!!!
    Näita vanemaid (1) Laadin kommentaare...
    09.08.2018 12:22
    On küll, eestisse ongi just hea tootev firma teha sellepärast, et siin saab sellega ratsarikkaks just olematu palgafondi pärast, kuna maali või juuli ikka on nõus 500 eest kuus tööle tulema, lüües küll rusikat vastu lauda ja ohates, aga tulevad ikka
    09.08.2018 17:11
    jajah, Lääne-Euroopa, kus inimestel on kordades suuremad õigused, on pask... palju õnne.
    11.08.2018 14:45
    muidugi kuidas need noored neiud teiselpool seina töötavad, aga minul on väga head kogemused mitmetest kohtadest. Nad naeratavad ja küsivad ja jooksevad vaatama kas sul on lisasoove. Kui ka mõni pisiasi pole nagu Pädastes, siis tavakodanik ärgu hakaku tähte närima! Las piigad töötavad, kui palk on pisike, andkem rohkem tippi!
09.08.2018 11:46
Misasja. Kui sul inimene lahkub päevapealt, kas siis probleem pole selles, et sul mingi käsundusleping või inimene pole ametlikult tööl? Teatavasti päevapealt lahkudes mitte osapoolte kokkuleppel, tuleks töötajal tasuda ûhe kuu palk tööandjale lepingut rikkudes. Teiseks ju siis palk pole motiveeriv, et hoiaks kinni. Lumehelbekesteks nimetada - ohtlik avalikult, katsu hiljem leida endale töötajaid, kes peavad eos peas leppima sellega, et tööandja lihtsalt istub pähe ja palka saab heal juhul 500. Selle Laulasmaa kohviku osas ammu nali olnud, et töötaja puudu, sest palk alla igasugust arvestust. Miks ei peaks noor inimene tööd teha? Ikka tahab ja peab, kui ta ei taha miskipärast, siis ta lähebki ära. Põhjusteks võib olla ju madal tasu, mittesobiv tööaeg, mittesobivad töötingimused, liiga raske füüsiline koormus. Pigem on selles asi, et tööandja sõimab lumehelbekesteks, kuna tänapäeva noor võib töökohta kergekäeliselt muuta, kuna tööturul tegelikuses pakkumisi on. Ametikoole nimetada lumehelbekeste tootjaks - no ju siis viga on generatsiooni lapsevanematel, kes kasvatanud nad üles nii. Pigem arvan, et tööandja lihtsalt nii närvis, et hakkas tulistama sõnu välja.
09.08.2018 11:48
esiteks väljend lumehelbeke on haige ja teie nõudmised ületavad ka inimlikkuse piiri.noori ei saagi kohe sajaga sundida.tuleta oma noorust meelde,kui sa just ori ei olnud ja seda ei nautinud
    09.08.2018 14:33
    sai kooliajal tööl käidud, ei teinud keegi mingit hinnaalandust ega midagi. töö oli vaja ära teha ja punkt. Mis orjamisest sa kirjutad - nädalaga oli ratta raha koos.
    09.08.2018 18:38
    64 rubla maksis veel..jalgratas. Ma ei saa aru miks Lumehelbekesed tahavad eurosid? Rubla, see on raha, ja punkt!
    09.08.2018 21:50
    "noori ei saagi kohe sajaga sundida" -loen seda lauset ja no ei saa aru. Kui noor on tulnud tööle, kirjutanud alla lepingu, vabatahtlikult muuseas, sellega andud lubaduse kokkulepitud raha eest andma omalt poolt panusena oma tööd, saanud vastavad koolitused, siis mis me siis edasi teeme? Ootame, kuni nooruk on valmis tööd tegema niin 3-6 kuu jooksul ja niikaua laseme tal tulla minna kuidas hing ihaldab? Viimase 20 aasta jooksul on kõikidel aastatel leidnud asjalikke noori välja arvatud viimase 2-3 aasta jooksul kus 10-st noorest vaid 1 on korraliku töödistsipliiniga. Kahjuks.
09.08.2018 11:49
Õnnelike , raholevaid ja odavaid orje on ikka raske leida.
09.08.2018 11:51
Noorus on hukas Sokratese ajast peale. Koerapalga ja orjapidaja suhtumisega ei saa ei häid noori töötajaid ega häid vanu töötajaid. Äriplaan peab sisaldama ka palka ja värbamistehnikaid.....meie orjapidajad on harjunud, et pane kuulutus üles ja järgmine päev nälgiv rotikari rivistab ennast ettevõtte ette üles.
09.08.2018 11:52
Meie asutuses on 40 aastased kõige laisemad. Nõukogude mentaliteet vist paljudel. Kõik noored on olnud püüdlikud, usinad ja õpihimulised. Vanemad kipuvad viilima ja ei viitsi ennast arendada.
09.08.2018 11:52
Ma ei te, miks teemapüstitaja ennast ajakirjanikuks peab? Hea ajakirjandustava eeldab, et küsitletakse ikka mōlemat osapoolt ja siis toimub mingi analüüs meediaruumis. Nōme lahmimine ja absoluutselt ebaadekvaatne kirjutis!
09.08.2018 11:54
Täiesti nõus eelmistega. Olen ise töötanud 2 suve (mõlemad 1 kuu) toitlustuses teenindajana ja ma ütlen ausalt, ma lugesin päevi, millal see leping lõppeb. Palk oli veidi kõrgem kui eelmistel, aga mitte palju. Esiteks, palju stressi ja vastutust, kuna kui kokal läheb rohkem aega vms, siis hakkavad kliendid pahameelt väljendama minu vastu. Mul pole seda vaja, tahaks ikka täielikult enda töö eest vastutada, mitte kellegi teise. Ja tavaliselt on see ka, et tipptunni ajal on liiga vähe teenindajaid ja siis on kõik metsas. Las kohvikupidajad ise ka teenindavad, siis teavad äkki oma töötajatele paremat nõu anda ja neid rohkem kaitsta ka, kui põhjust on. Hetkel töötan hooajatöölisena kaubanduses ja ma olen sellega väga rahul.
Kommentaar eemaldatud
    09.08.2018 12:01
    kõik tahavad ikka suurt palka saada aga kui ise sinna kohvikusse lähevad siis ei ole nõus toidu eest palju maksma! Kus see omanik siis selle kõrge palga võtab kui kõik tahavad ka poolmuidu süüa saada ?!!?! Ma saan aru kui tipprestodes kus praad maksab 30.- jne saavad inimesed vähe palka aga nendes kohvikutes millest jutt käib, saab ju tavaliselt mõne euro eest süüa!
    09.08.2018 12:10
    Kõrge palk tuleb töö organiseerimisest, kasumi kärpimisest ikema perspektiivi huvides. 30 eurist praadi ei saa inimesed süüa sellepärast, et neil on madal palk. 700 saajad ei söö üldjuhul üldse väljas ega tarbi eriti midagi. Ja see avaldab veel suuremat survet palkadele ja nii muutubki kapitalism oligarhiaks ja vaesuse lumepall muudkui veereb kuni Bangladeshi elatustasemeni välja.
09.08.2018 11:57
Kogu see tolerastia ja koolides õpetatav, et töötajal on "õigused" jne ongi selleni viinud. Tegelikult peaks õpetama ettevõtlust ja kuidas kasum tekib ja mis on iga töötaja roll kasumi tekkimises ja kuidas teha nii, et kõik kliendid on rahul…...
    09.08.2018 12:13
    Jah muidugi on töötajal õigused. Selles ongi probleem, et meie ettevõtjad arvavad, et nad käitavad Põhja Korea töölaagrit.
    Ettevõtlusõpe viib selleni et üha rohkem inimesi saab aru, et meil töötamisel ja orjusel pole mingit vahet. Pole võimalust minema minna, ei saa säästa ega vara koguda ja nii edasi.
    10.08.2018 02:09
    Ärgu need siin ja tulevikus teema üle sõna võtku, kes lahmivad kusagilt kuuldud kuulujuttude põhjal. Räägi iseenda eest ja kogemustel.
09.08.2018 11:57
Need vinguvad tööandjad on harjunud veel selle ajaga, kui igaüks hoidis kümne küünega oma töökohast kinni ja ei julgenud iitsatadagi, kui midagi ei meeldinud. Muidugi nüüd ollakse rahulolematud, et töötajad on oma õigustega rohkem kursis ja ei karda enda eest seista. Inimene käib üldiselt tööl selleks, et tema elu parem oleks ja kui antud töökohas on tulemus pigem vastupidine, siis pole ka mõtet seal oma aega ja vaeva raisata. Nii lihtsalt on ja oleks aeg, et nõukaaegse mentaliteediga tööandjad sellest aru saaks. Uue töö leidmine pole nii keeruline, kui inimene ise on tubli ja pole vaja kannatada kohas, mis ei vasta ootustele. Ausalt öeldes need tööandjad, kes siin viimasel ajal töötajaid materdavad, tõmbavad ise endale veel rohkem vett peale. Kes tahaks minna tööle sellise juurde, kes avalikult juba töötajaid nii mustab.
09.08.2018 12:00
silma üks kohvikupidajast ettevõtja, kes ka siunas et pole tööjõudu ja kõik on laisad ja lorud. Mulle on nagu meelde jäänud varasematest aegadest et selliseid väikeseid kohvikuid mujal maailmas peavadki ainult pereliikmed, see ongi perefirma. Miks meil siin oma pereliikmetest ei suudeta teha järglasi oma ettevõtlusele. Saavad ise välja õpetada ja koolitada oma käe järgi ja kui nurisevad, siis oma viga. Ettevõtlus ei seisne ainult selles et leian ruumid ja hakkan kohvikut pidama. Otseloomulikult on üha vähem võimalus leida endale kvaliteetset tööjõudu näruse palga eest. Ja veel need tasuta praktika päevad, mis kestavad teinekord nädala. See ei ole normaalne ega kohane. Ettevõtja peab ka lõpuks aru saama, et kui tahad saada kandikul väljaõpetatud ja kvaliteetset tõõjõudu....tuleb kõigepealt riigile korralikult makse maksta, et riik siis seda teeks. Kui hiilite maksudest kõrvale, siis õpetage ise omale kaader välja sh ka keeled, mida ühel teenindajal vaja läheb. Ja iga koka peakski välja koolitama ettevõtja ise, täpselt sellise millist toitu ise tahetakse süüa ja seda teistegagi jagada.
    09.08.2018 12:43
    Tahad praktikat, siis maksad selle eest, et keegi sinuga tegeleks.
    10.08.2018 18:04
    nende järglased sõidavad mõne uhke püssiga ringi ja laaberdavad niisama,mille vanemad kinni maksavad oma laps on ikka oma.
    14.08.2018 03:14
    Mulle jäi eriti ajab vastuolulist jana. Ka töötavad pereliikmed peavad saama palka ja makse maksma. Aga kui sinu õpetust mööda toimida, kas sa siis seda kallist toitu ostma lähed?
    Üldiselt mitte keegi pole nii loll, et teisi õpetada ei oskaks aga tee ise ära.
    Katsume korraks tööandjaid-väikeettevõtjaid mõista. Olen ise seda olnud. Näiteks peab väike tasuma riigilõivu õllemüügi või baari eest samas määras, kui suur, nõuded on üle võlli. Küll peab olema mitu kraanikaussi, küll eraldi WC meestele ja naistele, väikeettevõtte raamatupidaja peab läbima niisama kallid koolitused, kui suure oma, ka ettevõtja pädevuskoolitused on samad, jamad on autotranspordiga jm. Ammu juba on jäänud mulje, et väikeettevõtlust pigistatakse igast kandist, et ta ometi läheks pankrotti või lõpetaks ja teeks suurele teed vabaks.
09.08.2018 12:01
Selle ühe kuu tasu kinni pidamine ei ole niisama lihtne. Lõpparvest ei tohi midagi kinni pidada ilma töötaja kirjaliku nõusolekuta (v.a. ette puhatud puhkus ja ning eelneval kirjalikult sõlmitud telefoni või kütuse limiidi ületamine ) ka siis kui ta lahkub nn. päevapealt. Seda ühe kuu tasu võib hiljem tagasi nõuda Töövaidluskomisjoni kaudu.
09.08.2018 12:12
Keegi ei ole ju käskinud noori tööle võtta! Keskealised ja suts vanemaid ei taha ka tööle võtta, erialat tööst void ainult unistada.Üks sokutamine käib ema lehma lellepoja kaup. Ega tavainimene ei saagi seda tööd, mida oled õppinud ja siis on jut ainult `´lumehelbeketest. Ise teie tööandjad olete selle korraldanud. Mina 68.a. eluaegne pearaamatupidaja otsin, kuid kasutult.Ikka on noorem, kenam, keeled ja koi, mis ikka, et kesealist mitte võtta. Noortel on vaja arvuti kaenla all, 2000 palka ja auto p... all ja siis on mingid lume....Võtke korralikke keskaelisi, mitte sokutatud kaup, siis oleks jut teine.
09.08.2018 12:21
Kahjuks peab tõdema et probleem on olemas ja üsna tõsine. Olen ise kokkupuutunud viimastel aastatel tööle kandideerijatega ja oma tutvusringkonnasgi on palju "lumehelbekese" perioodi inimesi. Eks selliseid noori on alati olnud kes tööd teha ei taha ja neid kes tahavad. Aga 15-20 aastat tagasi olid suuremosa noored ikka valmis katsetama ja kogemusi koguma. Nö kui tahtmist oli siis töötati end üles. Võibolla on elu nüüd nii hea et vanemad saavad lapsi kaua üleval pidada ja iseseisvaks ei pea hakkama, pole vajadust, emme ja issi ju aitavad isegi kui noorel juba kõrgharidus käes. Lumehelbekesed soovivadgi ilma pingutamata ja kogemusteta saada töölt maksimumtasu, mida nad kuskilt kuulnud on. Kuigi seda maksimumi saavad võibolla inimesed kes on oma valdkonnas 15 aastat töötand ja on oma alal tegijad just tänu kogemustele. Lumehelbeke tuleb tühjade kätega, võibolla vaid kõrgkooli tunnistusega, ning hakkab kohe ainult nõudmisi esitama. Kui tegu on näiteks 8- 17 kontoritööga, kus kohalolek on vajalik, siis Lumehelbeke uurib kiirelt et äkki ma ikka saan kell 10 alustada, mulle ei meeldi nii vara ärgata, mul on kell 16 juba trenn, äkki võin varem ära minna iga päev, kas ma tõesti pean koguaeg kohal olema. Ja seda tehakse juba esimese töövestluse ajal. Mida sa sellisele noorele ütled? Kas selline noor tekitab usaldusväärsust kui ta juba kohe alguses ei ole valmis pingutamata? jahh on inimesi kes saavad teha seda mis meeldib ja ei pea selleks kuskil tööl käima teiste heaks. Kuid see tähendab et kuskil on inimesed kes teevad korralikult tööd et teiste hea elu oleks võimalik. Sa ei saa oma vegan elu elada kui kuskil poleks inimesi kes sulle selle vegan toidu algusest lõpuni valmis teevad ja poeletile saadavad. Sa ei saaks oma nutitelefonis elada kui poleks seda liinitööliste meeskonda kes sul selle nutitelefoni valmis tegid. Loomulikult on lumehelbekeste generatsioonis inimesi kes on ettevõtlikud ja valmis töötama. Kuid liiga palju on neid kes ootavad vaid teiste abi ja head elu ilma ise selleks pingutamata. Ja kui sellele nende tähelepanu juhtida, siis teatavad nad et sa teed neile liiga ja rikud nende õiguseid. Kõik tööandjad ei ole orjapidajad, kuid kahjuks ei ole võimalik täita kõiki noore ootusi.
09.08.2018 12:32
Tööandja seisukohast saan murest aru, pole töötajaid väikse palga peale võtta. Samas aga tänu selle põlvkonnale kõrgetele nõudmistele on lähitulevikus oodata suuremat palgatõusu kõigil kuna muud moodi uksi lahti ei hoia. Võidavad töötajad ja ka tööandjad suurema palga puhul...ainult kopa asemel saavad raha kokku kühveldada labidaga.
    Näita vanemaid (2) Laadin kommentaare...
    10.08.2018 01:15
    Sellist lollust pole peale 1980a kuulnudki!
    11.08.2018 10:37
    see on sama teema nagu meie jalgpallurite, et miks nad võrreldes tuntud staaridega nii kehvasti mängivad. Kui maksta meie jalgpalluritele 10 tuhande € asemel 1 miljon€
    kuus, kas nad siis hakkavad samal tasemel mängima? NO EI HAKKA JU. Ja ikkagi mängivad sama kehvasti. Niiet, mis palgast siin rääkida, et kui maksta rohkem siis tehakse tööd paremini? NO EI TEHTA JU!
    12.08.2018 20:23
    Kui palk ei võimalda äraelamist, siis minnaksegi mujale.
    Kes leiab uue koha Eestis, kes välismaal. Madal palk ja kõrge elukallidus on määravad.
    Madala palga juures ei saagi oodata, et ükskõik milline noor end üles töötaks,. lootuses paremale järjele pääseda. Sest reaalne sissetulek ütleb, et siin seda lootust ei ole.
    Lumehelbekesed on muidugi alati olnud ja nende suhtarv on ka kasvanud. Kuid suhe ei ole 1:10, pigem 5:5-le. Lootustandvad on kuskil paigas, nende tööandja ei kurda ja neid ei ole näha. Võimalik, et nad ei ole Eestis.
    Ülejäänud sekeldavad töökohtade vahet, neist välismaale minejaid ei ole.
09.08.2018 12:45
Kui tööandja ei saa töötajaid usaldada siis sama kehtib ka vastupidi. Hea tööandja usaldab oma töötajat, maksab vähemalt keskmist palka ja lubab puhkusele. Töötaja on inimene, kui roboteid tahate siis tehke need esmalt valmis.
09.08.2018 14:28
Rotiraha eest rebigu ise särki.
1 2
Jäta kommentaar
Oled anonüümses kommentaariumis, sisse logituna kommenteerimiseks vajuta siia
või vasta anonüümselt
Postitades kommentaari nõustud reeglitega